این تدبیر و اخلاق و رفتار دیپلماتیک مبتنی بر اخلاق مداری بود که در صحنه جهانی چهره ایران را به صورت واقعی نمایانگر ساخت و این رفتارها و موفقیت ها همان تکه گم شده ای بود که مردم 24 خرداد ماه برای به دست آوردن دوباره اش با شور و هیجان به پای صندوق آراء رفتند چرا که مردم ایران عزت طلب و خواری ناپذیرند و برای حفظ و عزتشان پای تمام سختی ها می ایستند.
توافق نامه اخیر رها وردهای اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی و حتی فرهنگی خاص خودش را دارد که شاید بتوان گفت در 10 سال گذشته کمتر مورد توسعه قرار گرفته است و البته بی شک رکودهای چند سال اخیر به خصوص در حوزه اقتصاد متاثر از تحریم ها بوده و هست اما تورم بالای 40 درصد ناشی از بی تدبیری و سوء مدیریت بوده است.
از آنجا که پیش بینی می شود توافق نامه اخیر برخی از رکودها را درهم نوردد بنابراین انتظار می رود در حوزه گردشگری نیز جهش قابل توجهی را شاهد باشیم زیرا قطعا با این توافق گرچه به صورت موقت با تدبیر سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی این بخش و همچنین تقویت بخش خصوصی از نظر تسریع امور وکاهش بروکراسی های رایج گردشگری داخل و خارجی رونق می یابد.
گردشگر ورودی به کشورها توقع زیر ساخت های لازم از جمله هتل های پرستاره، اماکن تفریحی، اقامتی و گردشگری را دارد. در این بین آنچه برایش اهمیت بیشتر دارد ثبات سیاسی و امنیتی است و آنچه که از چهره ایران در اثر تبلیغات نادرست در ذهن آنها نقش بسته متاسفانه چهره ای خشن بوده که با عملکرد تیم مذاکره کننده تصورات غیر واقعی تا حد بسیار زیادی جای خود را به افکار مثبت و اخلاق مدار خواهد داد.
گردشگر، قبل ازورود به هر کشور چهره کلی و جا افتاده در سطح بین المللی را بررسی می کند و بعد از آن به موضوع اقتصاد آن کشور می پردازد و هم اکنون که کشور ما در حال مهندسی مجدد اقتصاد و دیپلماسی خارجی است بهترین زمان برای شروع تبلیغاتی خاص با هدف تعاملات فرهنگی با کشورهای دیگر است که مورد نظر سازمان هم هست.
تاثیر توافقات ایران و 1+5 بر گردشگری کشورمان قطعا مثبت است و رونق این بخش در انتظار همین گونه توافقات بود که تا حدودی حاصل شد.
از رهگذر رونق گردشگری و تعامل فرهنگی ، حتما دیپلماسی خارجی مان فعال تر و اقتصاد گردشگری مان شکوفا تر خواهد شد. بهترین نوع دیپلماسی ، فعال کردن هر چه بیشتر حوزه گردشگری و تعاملات فرهنگی است که تبلیغی خواهد بود برای برندسازی ایران عزیز و سربلند.
انتهای پیام/