به گزارش مرکز روابطعمومی واطلاعرسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، محمدرضا صادق، مشاور رسانهای رئیس جمهور با حضور در اولین گردهمایی مسئولین روابطعمومی ادارههای میراث فرهنگی استانها که از صبح امروز در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران آغاز شد، گفت: پس از انتخابات 24 خرداد شرایط ویژهای به وجود آمد که گفتمان اعتدال در عرصههای مختلف ظهور و حضور پیدا کند.
صادق در این نشست که با حضورعلیرضا تابش، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست، امین عارف نیا، مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان و قمصریان، رئیس دبیرخانه شورای اطلاعرسانی دولت برگزار میشد، ادامه داد: آنچه گفتمان اعتدال به دنبال آن است ناشی بر روش انجام امور استوار است، روشهایی که برای پیشبرد امور و انجام ماموریتها مورد استفاده قرار میگیرد باید براساس اعتدال باشد.
مشاور رسانهای رئیس جمهور دولت تدبیر و امید پرهیز از افراط و تفریط در اعلام اخبار و آمار را یکی از اصول اطلاعرسانی در دولت یازدهم دانست و تاکید کرد: نتایجی که از انتخابات 24 خرداد به دست آمده در عرصه داخلی و خارجی به طور ملموس مشخص است، در عرصه خارجی از تنشهایی که ممکن بود عواقب سویی برای کشور داشته باشد کاسته شد و راه برای کشورهایی که به دنبال بهانههای واهی به منظور ایجاد شرایط سخت بودند بسته شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در عرصه داخلی تغییرات بسیاری صورت گرفته است، تصریح کرد: در حوزههای اجتماعی، اقتصادی، روابط بین مردم و آرامش و امیدی که به وجود آمده است اقدامات امیدوارکنندهای انجام شده که باید استمرار پیدا کند.
صادق وظیفه و ماموریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در ارتباط به پیشبرد اهداف دولت مهم ارزیابی کرد و افزود: این سازمان ماموریت دارد که از سرمایهها و مواریث تاریخی کشور حفاظت و توانمندیهای موجود را معرفی کند، تمامی این اقدامات در پیشبرد اهداف گفتمان اعتدال موثر است و میتواند موجب ترقی امید، آرامش و ثبات شود.
مشاور رسانهای رئیس جمهور روابط عمومیهای ستاد و استانهای سازمان میراث فرهنگی را عهدهدار نقشی مهم در اجرای سیاستهای مورد توجه دولت دانست و اظهار کرد: باید به دور از افراط و تفریط هر آنچه واقعیت دارد انعکاس داده شود، در تبلیغات و اطلاعرسانی مورد نظر دولت باید از زیادهگویی و افراط در بیان ظرفیتها پرهیز شود.
صادق در ادامه استفاده از روشهای نوین اطلاعرسانی به عنوان لازمه کار روابط عمومی یاد کرد و ادامه داد: ارتقاء دانش و استفاده از تکنولوژی در روابط عمومی باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: سیاست دولت یازدهم پرهیز از نگاه بخشی به مسائل است، آنچه باید در دستور کار قرار گیرد همافزایی و همکاری بین دستگاهها و سازمانها است.
انتهای پیام/