به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان قم،«مهدی نصراصفهانی» با اشاره به برنامههای سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان قم اظهار کرد: تشویق هنرمندان برای بستهبندی کالای تولیدی از جمله مواردی است که سازمان آن را پیگیری میکند به همین منظور با تعدادی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان جلسهای برگزار کرده است.
وی ادامه داد: برخی از هنرمندان که دارای سابقه طولانی در حوزه بستهبندی هستند، نقش بستهبندی را حفظ کردند و میدانند این امر تاثیر فراوانی در توزیع و فروش صنایعدستی دارد.
معاون صنایعدستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه بستهبندی نامناسب یکی از مشکلات در حوزه صادرات کالای صنایعدستی است، گفت: بستهبندی مناسب از جمله مواردی است که برای فروش صنایعدستی در نمایشگاهها و استانهای مجاور نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: مباحثی در مورد بستهبندی وجود دارد که میتواند در ایجاد ارزش افزوده محصولات تاثیر داشته باشد و برای مردم انگیزه خرید ایجاد کند.
نصراصفهانی عنوان کرد: بر اساس جلسه برگزار شده مقرر شد تا ششم اسفندماه هر یک از هنرمندان 2 تا چهار اثر پرفروش را معرفی کنند تا شرکت طرف قرارداد سازمان، بستههای مناسب و متحدالشکل را برای آنها تولید کند.
وی یادآور شد: روی سطح جعبه فضای خالی قرار داده شده که در آن نام تولید کننده، نام اثر، شرح تولید، ابعاد، کیفیت و پیشینه آن ثبت میشود.
معاون صنایعدستی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان قم تصریح کرد: این جعبهها به صورت رایگان بین هنرمندان توزیع میشود تا آنها با مشاهده افزایش فروش در سالهای آینده جذب این امر شوند.
وی عنوان کرد: بستهبندی آثار بیش از 100 درصد روی فروش آنها تاثیر دارد بنابراین هنرمندان زمانی که افزایش میزان فروش محصول خود را مشاهده کنند در سالهای آینده اقدام به بستهبندی کالای خود خواهند کرد.
نصراصفهانی یادآورشد: به دلیل اینکه بستهبندی اقدامی هزینهبر است برخی هنرمندان اقدام به بستهبندی محصول خود نمیکنند بنابراین سازمان به این عرصه وارد شده تا تشویقی برای هنرمندان برای بستهبندی محصولاتشان باشد.
/108
انتهای پیام/