به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان، رضا علیزاده درجمع اعضای ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفرشهرستان لاهیجان گفت: بارعایت استانداردهای لازم دربخش گردشگری، امسال شاهد رشد حضورمسافران وگردشگران درشهرستان لاهیجان خواهیم بود.
وی بااشاره به وضعیت نرخ واحدهای گردشگری گیلان اظهارکرد: درنوروز امسال نرخ هیچ واحدگردشگری گیلان افزایش نمییابد.
وی افزود: تمام مجموعههایی که پروانه بهرهبرداری از سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری دارند، باید در چارچوب دستورالعملهای این سازمان فعالیت کنند.
وی تنوع خدمات و موضوع گردشگری را با اقتصاد شهر مورد توجه قرار داد و افزود: فعالیتهای ستاد تسهیلات باید به نحو خاصی تعریف شود تا منافع اقتصادی گردشگر در این شهرستان به تمام اقشار تزریق شود.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه ظرفیتهای شهر لاهیجان میتواند فرصت خوبی برای گردشگران بهوجود آورد، اما باید با رعایت اخلاقمحوری در فروش ارزاق به گردشگران، رضایتمندی آنها را فراهم کنیم.
علیزاده خواستار مدیریت اجتماعی و زیستمحیطی در نصب چادرهای مسافرتی شد و خاطرنشان کرد: نصب چادرها بدون ضابطه در شهرها موجب نوعی لجام گسیختگی و عدم تزریق رونق اقتصادی در شهر میشود که باید با مدیریت، آنها را کنترل کرد.
فرماندار لاهیجان نیز در این نشست گفت: مدیران اجرایی لاهیجان خود را برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده میکنند.
محمد علیزاده اظهار کرد: باید از شهر لاهیجان بهعنوان شهر گردشگری جهان اسلام بهترین بهره را برای جذب گردشگر ببریم.
وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در روز 22 بهمن افزود: با همان عشق ولایی و صمیمیت در یادواره سرداران، فرماندهان و 650 شهید این شهرستان حضوری سبز مییابیم.
فرماندار لاهیجان در آستانه فرارسیدن نوروز تصریح کرد: از مدیران اجرایی شهرستان میخواهیم که خود را برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده کنند.
وی افزود: با توجه به تجاربی که از سالهای گذشته داریم، انتظار میرود ستادهای فرعی در ادارهها برای ارائه خدمات بهتر به مسافران تشکیل شود.
رئیس ستاد اجرایی تسهیلات نوروزی لاهیجان گفت: با نصب صندوق پیشنهادات و تابلو اعلانات در مبادی ورودی، خروجی و مرکز شهر، ضمن دریافت انتقادها و پیشنهادهای مسافران، راهنمایی لازم را برای اسکان موقت و کمک به گردشگران فراهم می کنیم.
علیزاده بر امر بازبینی و بررسی نیازهای مسافران و گردشگران نیز تأکید کرد.
همچنین علیرضا گنجه خسروی ـ معاون اداری و مالی شهرداری لاهیجان ـ نیز در این نشست از چاپ و توزیع 5 هزار تراکت
معرفی شهر لاهیجان و نقاط دیدنی آن خبر داد و اظهار کرد: ادارات تابعه ستاد تسهیلات نوروزی با شهرداری لاهیجان در برطرف شدن چالشها و مشکلات مسافران و ارائه آمار روزانه همکاری لازم را داشته باشند.
در ادامه این نشست، هریک از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی لاهیجان مسائل و مشکلات موجود و راهکارهای لازم را در حوزه کاری خود مطرح کردند.
انتهای پیام/