استاندار گیلان ˈعصرپنجشنبه (اول اسفند) درجلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر نوروز 93 گیلان گفتد: سرزمین گیلان شایسته زباله های رها شده نیست و باید در آستانه سال نو ، جهادی عظیم برای پاکسازی زیست محیطی صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گیلان محمدعلی نجفی اظهار کرد: گردشگران در گیلان فضایی شاد برای تنفس و آرامش می خواهند و در این راستا بایستی نمادهای نامناسب از چهره شهرها و روستاهای استان زدوده شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه بایستی شیوه و رفتار ائمه اطهار و بزرگان در رفتار تسری یابد.

وی افزود: گردشگران نیازمند محیطی شاد، آرام ، سیاحتی و زیارتی متناسب با فرهنگ اصیل گیلان هستند.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر در گیلان با تاکید بر این موضوع که بخشی از مشکل اشتغال استان از طریق توسعه گردشگری حل می شود، تصریح کرد: بدون نگرانی از بروز مباحث سیاسی و فرهنگی ، باید فضا را برای ورود گردشگران به استان باز کنیم.

نجفی ادامه داد: بایستی شرایط نوروزی ، شاد و آرام در محیطی پاکیزه از آلودگی های زیست محیطی برای گردشگران فراهم شود.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار گیلان نبز بیان کرد: حمایت از بخش خصوصی، موجب نشاط در سفر و ترغیب سرمایه گذاری در استان می شود.

ˈمحمد احمدی پورˈافزود: سفر، یکی از مولفه های مورد اهمیت در جامعه است و بایستی برای پیشگیری از آثار زیانبار ، شرایط مسافرت و گردشگری به نحو شایسته فراهم شود.

وی اضافه کرد: گردشگری موجب رونق و توسعه اقتصادی ، منشا درآمد و تثبیت اشتغال در استان می شود از این رو، بایستی در آستانه فرارسیدن سال نو نگاه ویژه ای به این صنعت صورت گیرد.

وی ارایه مطلوب خدمات عمومی و معرفی قابلیت های استان گیلان را باتوجه به موضوع ذائقه سنجی گردشگران مورد تاکید قرار داد.

احمدی پور افزود: نحوه رفتار و برخورد دستگاه های متولی در جذب گردشگران ، تعیین کننده است و بایستی بیش از همیشه مورد اهتمام قرار گیرد.

وی بر تقویت بخش خصوصی تاکید و بیان کرد: هدف اصلی در بحث گردشگری، توسعه و تثبیت اشتغال است.
جانشین فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این جلسه بیان کرد : یک هزار واحد گشت خودرویی بصورت موتوری و پیاده برای نوروز 93برنامه ریزی شده است.

احمدی پور ادامه داد: همچنین کنترل محورهای ترافیکی در درون و برون شهر توسط بالگردهای اعزامی انجام می شود.

وی اضافه کرد: تشدید فعالیت های محسوس و نامحسوس ، اجرای طرح پلیس افتخاری ، تهیه و توزریع بروشورهای هشدار، اطلاع رسانی محورهای ترافیک ، تست سلامت و ... از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان هم هشدار داد: مردم و گردشگران در صورت پرتاب زباله در معابر عمومی و جاده های استان جریمه می شوند.

ˈمحمدرضا برجیˈافزود: ارتباطمحیطزیستباپلیسراهنماییورانندگیدرحالبررسی است و بر اساس این موضوع ، در صورت مشاهده تخلف زیست محیطی ، با اطلاع به پلیس ، خودروهای متخلف جریمه خواهند شد.

وی اظهار کرد: پاکسازی چشم انداز گیلان از زباله، در آستانه فراررسیدن سال نو در دست اجراست.

وی تصریح کرد: 104 نقطه دپوی زباله از نوار ساحلی تا ارتفاعات استان شناسایی شده که شرایط بسیج پاکسازی با همکاری همه دستگاه های دولتی و خصوصی فراهم می شود.

برجی از مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خواست برای تاسیسات گردشگری استان شعاعی بمنظور پاکسازی آلودگی های زیست محیطی تعریف شود.

وی ادامه داد: پاکت های زباله ای در دست طراحی است که در مکان های ورودی به برخی مکان های گردشگری ، به گردشگران ارایه و در صورت جمع آوری زباله هایشان و تحویل آنها به در ورودی مبلغی از هزینه ورودی برگردانده خواهد شد.

وی همچنین افزود: در آستانه فرارسیدن سال نو بنرهای هشدار دهنده زیست محیطی در راه است.

جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر به ریاست استاندار با حضور فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان در استانداری گیلان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1392120215