اجرای برنامه‌هایی با محوریت بافت قدیم در روز بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در روز بوشهر تمامی برنامه های فرهنگی با محوریت بافت قدیم انجام می گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری محمدابراهیم فروزانی افزود: استان بوشهر برنامه های فرهنگی، نمایشگاهها ،جشنواره ها،نور افشانی ، مسابقات فرهنگی و هنری و دیگر برنامه های ویژه هجدهم اسفندماه روز بوشهر در کناره جداره ساحلی بافت تاریخی-فرهنگی و در محله های این بافت اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در همکاری و مشارکت با شهرداری بندر بوشهر در حال هماهنگی برای اجرای این برنامه ها است.

فروزانی تصریح کرد: هجدهم اسفندماه سالروز افتتاح مدرسه تاریخی سعادت در سال 1317 هجری قمری است و این روز به دلیل اهمیت و جایگاه دانش و تعلیم و تربیت و نقش این نهاد آموزشی در سیر تحولات فرهنگی استان بوشهر این روز به نام روز بوشهر نامگذاری شده و همه ساله برنامه های خاصی در این روز اجرا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر یادآور شد: هدف از برگزاری برنامه های فرهنگی ویژه این روز با محوریت بافت تاریخی- فرهنگی بوشهر زنده نگه داشتن این بافت و جاری نمودن روح حیات و سرزندگی در این نقطه از شهر عنوان شده است .

وی افزود: ساماندهی جداره ساحلی ،ساحل سازی،تأمین نور و آماده سازی مکان های پر ازدحام و گردشگر پذیر در نوار ساحلی بافت و همچنین رسیدگی به منظر شهری و زیبایی معابر و بهداشت محله های بافت در دستور کار شهرداری بوشهر قرار گرفته است .بافت تاریخی – فرهنگی استان بوشهر به عنوان یکی از زیباترین بافت های ساحلی کشور همه ساله بازدید کنندگان و گردشگران فراوانی مخصوصا در روزهای تعطیلات نوروزی به سوی خود جذب می کند و با یک برنامه ریزی اصولی و توسعه محور می توان این بافت را به عنوان یکی از پتانسیل های جذب توریسم و با رویکرد صنعت گردشگری تبدیل کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1392120413