معرفی صنایع دستی مانه و سملقان در۳۰ غرفه نوروزی

فرماندار مانه و سملقان گفت: تولیدات صنعتگران و هنرمندان این شهرستان در ۳۰ غرفه نوروزی به مسافران و گردشگران معرفی و عرضه می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی،  غلامرضا عوض‌زاده اظهار کرد: این غرفه‌ها در حاشیه جاده آسیایی دایر می شوند و هنرمندانی توامندنی های خود را در آن به نمایش می گذارند.

وی افزود: امسال کمیته ای مستقل برای برپایی بازارچه صنایع دستی در ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان تشکیل شده و توانمندی های شهرستان در آن به دید مسافران و گردشگران گذاشته می شود.

وی اظهارکرد: تمامی دستگاه ها اجرایی برای استقبال از مسافران و زائران در شهرستان مانه و سملقان آماده شده اند و در تلاش هستیم تا با سرکشی ها و نظارت های روزانه از داخل شهر و ورودی و خروجی های شهر آشخانه، سطح خدمات رسانی به مسافران ارتقاء یاید .

وی تجهیز مدارس و کلاس های مدارس و سالن های ورزشی برای اسکان مسافران را از جمله اقدامات در این زمینه عنوان و تصریح کرد: با همکاری دهیاری ها، مساجد بین راهی در روستاهای این شهرستان نیز برای اسکان مسافران در شرایط اضطراری و نیز خدمات رسانی به آنان آماده شده است . 

عوض زاده گفت: تفرج گاه ها و مکان های تفریحی و گردشگری شهرستان نیز با نصب بنر و نیز توزیع بروشور به مسافران معرفی می شوند و علاوه بر آن، هلال احمر نیز با راه اندازی غرفه راهنمای مسافران، برای سهولت دستیابی و راهنمایی بیشتر مسافران فعالیت دارد.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان نصب سرعت گیر و نیز علائم راهنمایی و رانندگی در مسیر جاده آسیایی را از دیگر اقدامات ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان عنوان کرد و افزود: بازدید از رستورن های بین راهی، محل اسکان واقامت، مراکز خدماتی، درمانگاه ها، پلیس راه و نیز بازدید از بوستان لاله و رضوان از دیگر برنامه ها و اقداماتی است که در این ستاد در دستور کار قرار گرفته است .

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1392122419