استفاده از خدمات الکترونیک در حل مشکلات سفر

معاون رییس جمهور در بازدید  خود از ستاد هماهنگی خدمات سفر، استفاده از خدمات الکترونیک در حل مشکلات سفر را  یک ظرفیت قابل توجه عنوان کرد و گفت: یکی از سیاست های سازمان میراث  فرهنگی فروش اینترنتی بلیت مجموعه های تحت پوشش خود است.
به گزارش واحد خبر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، مسعود سلطانی فر بعد از ظهر امروز(29 اسفند ماه) در بازدید خود از محل استقرار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و نشست با اعضای این ستاد با اعلام این خبر به آغاز فروش اینترنتی بلیت موزه ها و کاخ موزه ها و مراکز تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: با استفاده از خدمات دولت الکترونیک می توان مشکلات مردم درسفر را کاهش داد و مردم بدون اینکه از خانه هایشان خارج شوند با  تکیه بر ابزارهای نوین اطلاعاتی و برنامه ریزی مشخص بلیت بازدید خود از اماکن مختلف را خریداری کنند.
وی به آغاز فروش بلیت اینترنی کاخ موزه سعد آباد  در فاز نخست این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح در حال تکمیل است و به زودی در تهران و پس از آن در تمام شهر ستان ها اجرا خواهد شد.
 معاون رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ارزیابی ما از وضعیت عمومی کشور در ابعاد مختلف  خوب است  و باسیاست های اتخاذ شده  در دولت تدبیرمبنی بر تثبیت قیمت ها  و نرخ ارز، کاهش تورم و افزایش قدرت خرید مردم، آرامش و ثبات شادی آوری در جامعه حکم فرماست.
وی اضافه کرد: در حال حاضر التهابات اقتصادی و فشار آن روی مردم نیست و با آرامش و شرایط بهتری می توانند تعطیلات نوروز خود را بگذرانند.
معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود از اعتماد سازی به عنوان  رکن اساسی در دولت تدبیر و امید اشاره و گفت: پایه های این اعتماد سازی بین مردم و دولت تقویت شده است و تا رسیدن به وضعیت مطلوب  باید کوشش های فراوانی انجام داد. در حال حاضر مردم با سیاست های دولت همراهی می‌کنند و با رویکردی که رئیس جمهور در  کنترل افزایش قیمت ها و اجرایی نکردن بعضی از سیاست های کشوردراقتصاد همانند افزایش قیمت حامل های انرژی و اجرایی نکردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها  اتخاذ کردند، شرایط  مطلوب تر و آرامش خاطر بیشتری  را برای مردم فراهم ساختند.
سلطانی فر در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه بیم آن می رفت که در روز نخست تعطیلات با مشکلات ترافیکی روبرو شویم ولی تاکنون مشکل خاصی در این زمینه در کشور به وجود نیامده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت دائمی ستاد هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد:  فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر ستادی دائمی است و فعالیت آن به عنوان یک مانور بزرگ در کشور است و از تجربیات آن می توان در حوادث پیش بینی نشده استفاده کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد:  نوروز 93 نخستین تجربه سازمان میراث فرهنگی در دولت تدبیر و امید است و باید بعد از انجام سفرها مشکلات  آسیب شناسی شوند تا در مناسبت های بعدی آن را برطرف کنیم.
سلطانی فر به توزیع سفر در کشوراشاره کرد و گفت: سفر باید درسبد خانواده ها قرار بگیرد و خانواده ها به  برنامه ریزی برای سفر در تمام فصول سال بپردازند.
یاد آور می شود در بخش دیگری از این نشست مرتضی رحمانی موحد، رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت  ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پرداخت و گفت: در بازدید امروز صبح  از ترمینال جنوب  تهران رضایت مندی  مردم و آرامش خاطر آنها در آغاز سفر های نوروزی مشهود بود.
وی اعلام کرد: در گزارش های رسیده از سفر های جاده ای و فروش بلیت های تعاونی های مسافربری مختلف لرستان در مقام چهارم حجم تردد بود و این نشان می دهد با توجه به اینکه استان لرستان استان سردسیری است و برای ایام نوروز مناسب نیست، مردم به مقاصد جدید تمایل پیدا کرده اند و می خواهند همه جای ایران را ببینند.
 همچنین در آغاز این نشست نمایندگان عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر به  ارائه گزارش خود پرداختتند.
 نماینده سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای  از هفت و نیم میلیون تردد در محور آزاد راه های تهران والبرز خبرداد. همچنین نماینده سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه نقدی حدود 30 میلیارد تومان  در بخش های کالا ،خدمات ، بهداشت و قاچاق  از 17 اسفند ماه تا 29 اسفند ماه خبرداد.
نماینده آموزش و پرورش هم از اسکان بیش از 15 هزار خانواده  تاکنون در مراکز متعلق به این سازمان خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1392122918