برند شرکت‌های بخش خصوصی با مشارکت در حفظ و احیاء میراث فرهنگی تقویت می‌شود

کارشناس حوزه فرهنگ و هنر حضور و مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی در حفظ، احیا و بهره‌برداری از میراث فرهنگی را موجب تقویت برند این بخش دانست.

علی هاشمی گیلانی با اشاره به اینکه یکی از دلایل حضور بخش خصوصی در حوزه حفظ و احیاء میراث فرهنگی، مربوط به حس زیبایی‌شناسی و زیباسازی انسانها است به میراث آریا(chtn) گفت: مشارکت بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که یکی از آنها علاقه انسان به زیباسازی اطرافش است.

وی تصریح کرد: احیای مواریث فرهنگی به منظور مصارف فرهنگی و اقتصادی از دیگر عوامل حضور بخش خصوصی در موضوعات حوزه فرهنگ و هنر است، بخش خصوصی مفهوم بزرگی است که دلیل حضور آن در هر حوزه‌ای دلایل متفاوتی دارد.

هاشمی گیلانی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های خصوصی بزرگ دنیا، بخشی از منافع اقتصادی خود را در ازای مسئولیت اجتماعی که دارند هزینه می‌کنند، این اقدام آنها به نوعی ادای دین به فرهنگ و هنر کشورشان محسوب شده و از سوی موجب تقویت برند آن شرکت در جانعه می‌شود.

این کارشناس با تاکید بر اینکه دلیل و نحوه مشارکت بخش خصوصی در روند حفظ و احیاء مواریث تاریخی و فرهنگی باید مشخص و روشن باشد، یادآور شد: با رعایت قوانین و استانداردها به طور قطع حضور بخش خصوصی در این فرآیند مثبت و سازنده است.

وی افزود: بخش خصوصی با دلایل مشخصی که یکی از آنها منافع اقتصادی است وارد هر برنامه‌ای می‌شود، این در حالی است که حضور این بخش در روند حفظ و احیاء میراث فرهنگی علاوه بر کسب درآمد به هویت‌بخشی و میراث‌داری در جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 139301199