افتتاح نمایشگاه سردیس مشاهیر استان چهارمحال و بختیاری

مسئول دفتر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از افتتاح نمایشگاه سردیس مشاهیر استان با عنوان نامداران ( مجموعه آثار عباس امانی )در محل نگارخانه مهر شهرکرد خبر داد.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری شاهین ایل بیگی پور اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال 93 با عنوان \" اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی \" از سوی مقام معظم رهبری ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، به منظور ارج نهادن به چهره های ماندگار و اندیشمندان مذهبی ، فرهنگی ، علمی ، ادبی و سیاسی این خطه از ایران زمین ، اقدام به ساخت تندیس برخی از مفاخر و مشاهیر استان نموده و در نظر دارد ضمن ساخت تندیس سایر بزرگان ، نسبت به گردآوری مجموعه ای از زندگی نامه ها ، اسناد و نسخ خطی ، تألیفات ، نشانه های ملی ، علمی و ادبی ، لوح ها ، عکس ها و لوازم شخصی بزرگان علمی و فرهنگی استان اقدام و در موزه ای تحت عنوان \" موزه مفاخر و مشاهیر استان \" به نمایش در آورد.

وی افزود: مجموعه حاضر نیز سردیس تعدادی از مفاخر و مشاهیر استان بوده که با اعتباری بالغ بر 312 میلیون ریال ساخته شده اند.

ایل بیگی پور خاطر نشان کرد: ارائه نقطه نظرات و راهنمایی مردمان فرهنگ دوست استان می تواند روشنگر مسیر دسترسی به اهداف والای این حرکت فرهنگی باشد.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، حوزه هنری استان و کانون فرهنگی تربیتی شهید بهشتی شهرکرد از تاریخ 23 لغایت 29 فروردین ماه 93 و از ساعت 9 الی 12 و 15 الی 19 ، در محل نگارخانه مهر شهرکرد پذیرای کلیه علاقمندان است.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139302057