سازمان میراث‌فرهنگی سوار قطار برنامه ششم توسعه شده است

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث‌فرهنگی با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان میراث‌فرهنگی در توسعه کشور، گفت: سازمان میراث‌فرهنگی سوار قطار برنامه ششم توسعه شده است.

به گزارش میراث‌آریا(chtn) محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: برنامه ششم توسعه همچون قطاری است و هر دستگاهی که سوار بر این قطار باشد و به نسبت اینکه کجای قطار قرار گیرد، برنامه‌هایش بهتر انجام می‌شود.

وی که در سمینار ترسیم افق کاری سازمان در برنامه ششم توسعه سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه هیچ‌یک از حوزه‌های سه‌گانه سازمان حضور نداشت ، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه سازمان میراث‌فرهنگی دوباره سوار این قطار شده است و امروز با توجه به فهمی که از توسعه و میراث به وجود آمده است، نقش و سهمی برای سازمان میراث فرهنگی قائل هستند.

بهشتی با بیان اینکه  توسعه پایدار نسبت غیرقابل انکاری با مجموعه سازمان دارد، یادآور شد: در برنامه ششم توسعه باید تمامی ظرفیت‌هایی که در برنامه سوم و چهارم کسب شده بود، مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث‌فرهنگی ادامه داد: اگر ظرفیت‌های جدید قانونی برای سازمان میراث‌فرهنگی ایجاد کنیم می‌توانیم نقش پیشتازی سازمان را در صنعت کشور تعیین کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما هنوز صنعتی نشده است، اظهار داشت: با تعیین مسیر در برنامه ششم توسعه، شرایط ایفای نقش سازمان میراث‌فرهنگی در برنامه هفتم فراهم می‌شود.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393061021