دفاتر خدمات مسافرتي نقش مهمی در ورود گردشگران دارند

دفاتر خدمات مسافرتي به عنوان حلقه ميانجي ورود گردشگر به کشور ومعرفي توانمندي‌هاي گردشگري کشور، نقش  ويژه‌اي دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قزوين؛علی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی استان در ديدار مديران دفاتر و شرکت‌هاي خدمات مسافرتي ؛ضمن بیان این مطلب افزود:دنيا با سرعت بي وقفه‌اي در حال تغيير است و ما ناگزير ازبازنگري دائمي در روش‌ها و به روز كردن شيوه‌ ها ی معرفي ،برنامه‌ريزي و مديريت گردشگري هستيم.

وی اظهار داشت:در 50 سال اخير قطار تغيير و تحول در دنيا با شتابي روز افزون در حال پيشروي بوده و مادامي که قادر نباشيم خود را با تحولات علمي جهان همگام كنيم محکوم به توقف و توسعه نيافتگي خواهيم بود.

حضرتی با اشاره به این که  سهم ما از بازار جهاني گردشگري ازبرخي كشورهاي قبيله‌اي آفريقايي نيز کمتراست گفت: مديران دفاترمسافرتی با تدوين نقشه راه، برنامه‌ريزي دقيق مديريتي و به کارگيري روش‌هاي نوين جذب گردشگر، می توانند،فاصله خود را با استاندارهاي گردشگري و خدماتي دنيا كاهش دهند.

وي در ادامه ارتباط و تعامل موثر با رسانه‌ها را امري ضروري خواند و تاکید کرد:شناخت ظرفيت تاثيرگذار رسانه‌ها و راه‌هاي تعامل با آن ها مي‌تواندراهگشاي بسياري از موانع و مشکلات موجود در زمينه توسعه گردشگري استان ومعرفي آن به گردشگران باشد .

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين شرکت‌هاي خدمات مسافرتي را نهادهاي اقتصادي دانست که مي‌توانند همزمان به فعاليت‌هاي فرهنگي بپردازند .

وی بااشاره به اين که دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري استان به اندازه يک کارخانه بزرگ صنعتي نيروي فني دارند ،و رکود هر کدام از اين دفاتر منجر به بيکاري نيروهاي متخصص مي‌شود گفت: دفاتر و شرکت‌هاي خدمات مسافرتي استان بايد به صورت يک مجموعه به هم پيوسته با برنامه ريزي دقيق از رکود و بحران به وجود آمده خارج شوند ، در اين امر اداره کل ميراث فرهنگي،‌ استان نيز حمايت و همکاري لازم را انجام می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 139308179