برای نخستین بار در ایران 2 طرح جامع گردشگری اکوتوریسم در استان کرمان مصوب شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان\"علیرضا رزم‌حسینی\" استاندار کرمان در کارگروه گردشگری استان کرمان گفت: برای نخستین بار در ایران 2 طرح جامع گردشگری اکوتوریسم در استان کرمان با رعایت الزامات محیط زیستی شامل پارک ملی خبر بافت و کویر شهداد مصوب شد.


وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های رئیس جمهور و دولت یازدهم و فضایی که در کشور ایجاد شده، بخش صنعت توریست در کشور و جذب گردشگران مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار کرمان تصریح کرد: حدود هشت ماه قبل برای استفاده از توان بخش خصوصی دارای تجربه در راستای اجرای پروژه‌های گردشگری اقدام کردیم و نخستین کار در پارک ملی خبر کلید خورد و با بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم.

رزم‌حسینی عنوان کرد: تعدادی سرمایه‌گذار برای اجرای طرح پارک خبر پارک آمدند اما ظرفیت لازم برای اجرای این طرح را نداشتند و در آخرین مرحله با عرب‌نژاد مدیرعامل هواپیمایی ماهان به تفاهم رسیدیم.

وی از برگزاری جلسات مختلف برای اجرای طرح گردشگری پارک ملی خبر در تهران و کرمان و با معصومه ابتکار رئیس محیط زیست کشور خبر داد.

استاندار کرمان عنوان کرد: بازدید هوایی و زمینی از پارک ملی خبر انجام شد و سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری هستند می‌توانند به استان کرمان بیایند.

رزم‌حسینی ادامه داد: طرح گردشگری کویر شهداد در استان کرمان هم به تصویب رسید که در راستای ایجاد امنیت در کویر ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای طرح گردشگری کویر یک شرکت با 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و آورده 35 درصد وارد عمل می‌شود و شرکت توسعه و آبادانی اوقاف هم یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه است.

انتهای پیام/

کد خبر 139308215