بازديد اصحاب رسانه جمهوري آذربايجان از آثار تاريخي اروميه

نمايندگان مطبوعات و رسانه هاي جمهوري آذربايجان از موزه ها و آثار تاريخي شهرستان اروميه بازديد كردند.
 
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان غربي ، تعدادي از نمايندگان  مطبوعات و رسانه هاي گروهي كشور جمهوري آذربايجان از موزه هاي تاريخي و مردم شناسي و همچنين بناي تاريخي سه گنبد اروميه بازديد كردند.

در اين بازديد يازده نفر از نمايندگان مطبوعات و رسانه هاي جمهوري آذربايجان كه با هماهنگي  استانداري آذربايجان غربي به اروميه سفركرده اند قبل از ظهر امروز  با حضور در موزه تاريخي  و همچنين  موزه بزرگ مردم شناسي و صنايع دستي اروميه با تاريخ و فرهنگ مردم آذربايجان غربي آشنا شدند.

مرتضی بینیاتوف، خبرنگار خبرگزاری نووستی جمهوری آذربایجان پس از بازديد از موزه بزرگ  مردم شناسي اروميه گفت : با دقت در پوشاك و نحوه زندگي مردم آذربايجان غربي احساس غربت نكرده و فكر ميكنم در كشور خودم هستم چراكه مشتركات فرهنگي زيادي بين مردم آذربايجان غربي و جمهوري آذربايجان وجود دارد.

اولویه ممدلی، خبرنگار خبرگزاری آذرتاج جمهوری آذربایجان نیز پس از اين بازديد دو ساعته گفت: از طریق خبرگزاری ایرنا، تحولات ایران و بویژه استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را دنبال کرده و معتقد است که رسانه ها می توانند نقش مهمی در معرفی جاذبه های گردشگری کشور خود به دیگر کشورها داشته باشند.

وی که اولین سفرش به جمهوری اسلامی ایران و استان آذربایجان غربی را تجربه می کند افزود: تا پیش از این سفر از وجود جاذبه های گردشگری این استان و ظرفیت های خوب اقتصادی آن بی اطلاع بود ولی در این سفر چند روزه با این استان و فرهنگ و جاذبه های آن در زمینه های مختلف به خوبی آشنا شده و در بازگشت به کشورش گزارش های مفصلی را در این زمینه تهیه و مخابره می کند.

خبرنگاران رسانه های گروهی و اصحاب مطبوعات جمهوری آذربایجان در یک سفر چهار روزه به استان آذربایجان غربی از ظرفیت های گردشگری، اقتصادی و رسانه ای و پتانسیل های سرمایه گذاری در این استان بازدید کردند.

گفتني است 11 نفر از خبرنگاران حاضر در این گروه از تلویزیون آپا تی وی، روزنامه 525 - جی، خبرگزاری آذرتاج، روزنامه اوچ نقطه، خبرگزاری نووستی، شبکه سی بی سی و خبرگزاری اینترفکس هستند که در راستای مبادلات فرهنگی بین دو کشور و با هدف تهیه گزارش و خبر برای آشنا کردن مردم و سرمایه گذاران کشور آذربایجان از ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی و گردشگری در ایران به آذربایجان غربی سفر کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر 139309083