به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي، جليل جباري در اولين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر شهرستان نقده با اشاره به آثار تاريخي چون تپه حسنلو و تالاب هاي طبيعي به عنوان شريان هاي اصلي اين شهرستان، اظهار داشت: شهرستان نقده داراي ظرفيت هاي تاريخي و طبيعي خوبي در حوزه گردشگري مي باشد.
وي با اشاره به سياست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در حمايت از سرمايه گذاران گفت: هدف اصلي معاونت برنامه ريزي و سرمايه گذاري اداره كل نيز همين امر بوده و بايد دستگاههاي اجرائي مرتبط نيز در اين راستا در جوابدهي به استعلامات، سريع عمل كنند تا در پروسه سرمايه گذاري تعللي رخ ندهد.
وي افزود: مي توان با آماده سازي بسترهاي مناسب، زمينه را براي حضور سرمايه گذاران، و بهره برداري از ظرفيت هايي مثل سد حسنلو آماده ساخت.
جباري در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر ضرورت مشاركت دستگاه هاي اجرايي در ارائه خدمات مطلوب به مسافران افزود: بهترين پذيرايي زماني رخ مي دهد كه دستگاهها، هم افزايي خوبي داشته باشند.
وي پيشنهاد داد با همكاري پايانه ي مسافربري و شهرداري نقده، اتوبوس ها و تاكسي راهنمايان گردشگري به منظور معرفي جاذبه هاي شهرستان در نقده راه اندازي شود.
جباري اضافه كرد: شهرداري و شوراي اسلامي نقده مي توانند با همكاري دستگاه هاي ذي ربط، اطلاعات مربوط به جاذبه هاي تاريخي- طبيعي شهرستان را در قالب راهنماي جامع گردشگري تهيه نمايند.
او همچنين با اشاره به لزوم نصب تابلوها و علايم راهنماي گردشگري در مسيرهاي مربوط به آثار،جاذبه هاي تاريخي - طبيعي و روستاهاي هدف گردشگري گفت: شهرستان نقده از نظر گردشگري روستايي جايگاه خاصي در استان دارد و ايجاد اقامتگاه هاي بوم گردي در كنار تالاب هاي مهم نقده مي تواند در اين زمينه موثر واقع شود.
مرتضي فرامرزي فرماندار نقده نيز ضمن تقدير از حضور مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري در اين شهرستان بر ضرورت برنامه ريزي به منظور بهره وري بهينه از ظرفيت ها و توانمدي هاي نقده تاكيد كرد.
وي تپه حسنلو و جام طلايي كشف شده از اين تپه و همچنين آثار موجود در موزه شهرستان را نشان از قدمت تاريخي اين شهرستان دانست.
فرامرزي در ادامه گفت: بايد با همكاري دستگاه ها و ارگان هاي ذي ربط ، فعاليت ها و اطلاع رساني هاي لازم در سطح گسترده به منظور آماده سازي محيطي شاد و پرنشاط در ايام نوروز در راستاي تاَمين رضايت مسافران هر چه سريعتر انجام شود.
حسين امامي معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به طرح سامان دهي تسهيلات سفرهاي نوروزي گفت: در اين طرح تمامي نيازهاي مسافران در بحث اقامت،پذيرايي، حمل و نقل و ... پيش بيني شده و ضروري است تا مديران ستادهاي اجرايي خدمات سفر شهرستان ها ظرف مدت 15 روز برنامه هاي خود را به دبيرخانه اعلام کنند.
امامي اضافه كرد: در بهمن ماه امسال برنامه آموزشي سراسري با حضور اصناف دفاتر و تاسیسات گردشگری و اسکان مسافران، پلیس، گمرک، رانندگان وسایط نقلیه و دهیاران و ... به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران به مدت يك ماه برگزار مي شود.
وي خواستار ارئه آمار، ارقام و گزارشات مربوط به فعاليت هاي دستگاه هاي عضو در ستاد اجرايي خدمات سفر به دبيرخانه ستاد شد.
گفتني است در پايان مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، حكم فرماندار شهرستان نفده به عنوان رئيس ستاد اجرائي خدمات سفر اين شهرستان را به ايشان اهداء كرد.
انتهای پیام/