چرداول ظرفیت‌ خوبی در زمینه گردشگری دارد

فرماندار شهرستان چرداول در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، مباحث مربوط به پروژه‌های گردشگری و حفاظت از مواریث فرهنگی این شهرستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ایلام، این جلسه با حضور \"کولانی \" فرماندار شهرستان چرداول ،  عبدالمالک شنبه زاده \" مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و همچنین جمعی از مسئولین این اداره کل در دفتر مدیر کل میراث فرهنگی برگزار شد. 

در ابتدا کولانی فرماندار شهرستان چرداول ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر با بیان این مطلب گفت : شهرستان چرداول یکی از مناطق بکر استان ایلام است که پتانسیل های خوبی در زمینه گردشگری دارد و می طلبد که اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام به عنوان متولی در این زمینه  جاذبه های گردشگری شهرستان را ساماندهی کند . 

فرماندار شهرستان چرداول و مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بر پیگیری و اجرای کامل پروژه های گردشگری و سیاحتی حوزه استحفاظی تأکید کرده و در این خصوص در راستای حفظ و معرفی آثار و جاذبه های طبیعی و گردشگری به تفاهم رسیدند.

کولانی  فرماندار چرداول بر تأمین اعتبار یک دستگاه خودرو مناسب جهت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرابله قول مساعد داد. 

دراین جلسه نیز در مورد آثارارزشمند تاریخی ، فرهنگی و گردشگری شهرستان و مشکلات پیش رو بحث شد و مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام قول مساعد داد که در اولین فرصت این مشکلات را از سر راه بردارد. 

 عبدالمالک شنبه زاده بیان داشت: در هشتمین روز از دهه مبارک فجر (19 بهمن ماه) مجتمع خدماتی – رفاهی – اقامتی نشمیل و بازارچه صنایع دستی در شهرستان چرداول  با حضور استاندار و دیگر مقامات استانی افتتاح می شود.  
توسعه مراکز اقامتي ورفاهي با هدف جذب گردشگر ، بهسازي زيرساختهاي تاريخي ، از جمله برنامه هايي بودند که عبدالمالک شنبه زاده مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان ایلام عنوان کرد.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139311152