به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رجبعلی لباف خانیکی با اعلام این خبر در افتتاحیه نخستین نمایشگاه بازاریابی صنایع دستی که در هتل سی نور مشهد و با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد افزود: صنایع دستی نشان دهنده خلاقیت هنرمندان ایرانی است و ما برای هنرهای سنتی و صنایع دستی اهمیت ویژه ای قائل هستیم.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی به این دلیل که سالانه میزبان بیش از 25 میلیون گردشگر از نقاط مختلف ایران و صد ها هزار گردشگر خارجی است یه عنوان یک بازار بسیار مهم درحوزه تولید وعرضه صنایع دستی مطرح است.
وی گفت: آنچه که می تواند هنر و حتی اعتقادات ما را به دنیا معرفی کند صنایع دستی است.
وی افزود: صنایع دستی در حالی می تواند موفق باشد که با گردشگری عجین باشد و عرضه صنایع دستی به گردشگران می تواند ابلاغ گر پیام هنرمندان باشد.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری این نمایشگاه یک فرصت بسیار مناسب برای معرفی هنر زیبای ایرانیان و نیز استفاده از فرصت های بسیار مناسب در عرضه این هنر زیبا به زائران و گردشگران می باشد.
پویا محمودیان مدیر کل دفتر صادرات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنیاع دستی و گردشگری نیز در این این جلسه با اشاره به اهمیت بازار زیارتی در تولید و عرضه صنایع دستی گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی از آنجائی شکل گرفت که در دفتر صادرات معاونت صنایع دستی به این نتیجه رسیدم که صنایع دستی در بازار های زیارتی جایگاه خوبی ندارد.
وی افزود: بر همین اساس قرار شد این نمایشگاه را در دو فاز برگزار کنیم که سه محور کیفیت، قیمت و نقش و طرح را به عنوان سه محو مهم وتاثیر گذار مورد بررسی قرار دادیم و توانستیم نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و این نمایشگاه را با هدف به پیدا کردن جایگاه واقعی صنایع دستی در بازار زیارتی برنامه ریزی و اجرا کردیم.
وی گفت: برای برپایی این نمایشگاه هشت ماه تلاش شد و فاز دوم این نمایشگاه نیز در سال 94 اجرایی خواهد شد. محمودیان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی روبه رو شده و این امکان و احتمال وجود دارد تا مدت برگزاری این نمایشگاه در مشهد از دو روز به مدت بیشتری افزایش یابد.
انتهای پیام/