معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان جنوبي در دومين جلسه كميته ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات ستاد اجرایی خدمات سفر استان ضمن تاكيد بر همكاري دستگاه هاي اجرايي در انجام امور محوله گفت: تلاش کنیم امسال یک سال بی حادثه در تعطيلات نوروز داشته باشیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، همايون نخعي نژاد افزود: در ستاد اجرايي خدمات سفر استان کمیته های 10 گانه اي تشكيل شده است که خدمات رسانی و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
وي با بيان اينكه خراسان جنوبي جزو استان هاي پرحادثه در زمينه تلفات جاده اي است، گفت: كنترل راه ها و انجام اقدامات لازم در اين زمينه از ديگر مواردي است كه بايد بطور جدي مورد توجه قرار گيرد؛ اين در حاليست كه مطابق با آمار ارائه شده ميزان تلفات جاده اي در استان در سال جاري نسبت به ميزان مشابه سال قبل كاهش قابل ملاحظه اي داشته است.
وي با بيان اينكه ستاد تسهیلات سفر در تمامی استان هاي کشور فعال خواهد شد، گفت: باید از تمام ظرفيت و توان كاري در اين زمينه استفاده شود تا مسافريني كه از خراسان جنوبي عبور مي كنند سفري امن و ايمن را تجربه كنند.
وي ادامه داد: ممكن است خراسان جنوبي استان هدف گردشگري نباشد اما از آنجا كه مسير عبوري مسافرين براي زيارت حرم امام رضا(ع) مي باشد خيل كثيري از زائرين عزيز از اين استان سفر خواهند كرد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان جنوبي، نوروز را فرصت بسيار خوبي براي معرفي ظرفيت هاي گردشگري واقتصادي استان دانست و تصريح كرد: مسئولين ذي ربط مي توانند از فرصت نوروز براي معرفي توانمندي ها و ظرفيت هاي اقتصادي و گردشگري استان استفاده كنند.
نخعي نژاد، نظارت بر نهادهاي خدمت رسان در ايام نوروز را مورد تاكيد جدي قرار داد و يادآورشد: اقدامات و برنامه ريزي ها بايد به گونه اي باشد تا مسافرين بدون هيچ گونه دغدغه اي از سفر به استان خراسان جنوبي لذت برده و خاطره اي به يادماندني از سفر به استان براي شان به يادگار بماند.
وي تامين سوخت مورد نياز در ايام نوروز را از ديگر موارد مهم برشمرد و تصريح كرد: كنترل مراكز اقامتگاهي و امور مربوط به اسکان مسافرين و نيز بازدید از رستوران ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بايد به طور جد مورد توجه برنامه ريزان و مسئولين ذي ربط قرار گيرد.
وي نظافت و تميزي شهرها و روستاهاي هدف گردشگري را مورد تاكيد قرار داد و يادآورشد: شهرداري ها در اين زمينه وظيفه اي حساس و خطير بر عهده دارند كه بايد با دقت وحساسيت نسبت به انجام آن اقدام كنند.
وي خاطرنشان ساخت: در پایان تعطیلات نوروزي دستگاه هاي عضو اين ستاد مورد ارزيابي قرار مي گيرند و از دستگاه هاي برتر در اين زمينه نيز تقدير خواهد شد.
راه اندازی دو بازارچه صنایع دستی در طبس
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه کار ساماندهی گردشگری یک حوزه فرابخشی است که نیاز به همکاری و هماهنگی همه بخش ها دارد، افزود: در همین راستا نیاز است تا با تلاش همه دستگاه ها در بخش ترافیک، امنیت، بهداشت و درمان، اسکان برای مسافران لحظات خوبی را رقم بزنیم. 
حسن رمضانی با اشاره به اینکه این استان در مسیر عزیمت مسافران از استان های مرکزی به مشهد قرار دارد، تأکید کرد: اگر مدت اقامت این مسافران در استان بیشتر شود، قطعا تبعات اقتصادی مناسبی برای استان به دنبال داشته و برای معرفی استان در سطح ملی بسیار ارزشمند خواهد بود. 
وی با تأکید بر اینکه در برخورد با متخلفان باید قانون با کمترین تبعات اجرا شود، بیان کرد: باید در تعطیلات نورزوی به موضوعات بهداشتی توجه خاصی داشته باشیم چراکه در خاطره مسافران باقی می ماند. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: نظارت‌های دستگاه‌ها باید در این کمیته یکپارچه‌سازی شود. 
رمضانی از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در باغ رضوان و باغ گلشن شهرستان طبس نیز خبر داد و افزود: در تعطیلات نوروزی جاذبه های استان به صورت گزارش و زیرنویس تلویزیونی به مسافران معرفی می شود. 
فعالیت 33 بازرس در کمیته ارزیابی عملکرد ستاد سفرهای نوروزی استان
مشاور استاندار و مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی در دومين جلسه كميته ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: در کمیته ارزیابی عملکرد ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان 33 بازرس فعالیت می‌کنند.
علی‎اکبر اکبری‎راد اظهار داشت: برای ارائه بهتر و مطلوب‌تر خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی 10 کمیته در استان تشکیل شده است.
وی به کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اشاره کرد و افزود: در مجموع در سطح استان 33 بازرس و در هر شهرستان سه نفر بازرس برای این کمیته فعالیت می‌کنند.
مشاور استاندار و مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی اقدامات کمیته‌های10گانه می‌تواند صیانت از حقوق شهروندی را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: اگر ما به عنوان چشم بینا بر عملکرد این کمیته‌ها نظارت داشته باشیم، حقوق شهروندی رعایت می‌شود.
اکبری‌راد به همکاری و تعامل بین کمیته‌های ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان تاکید کرد و یادآور شد: نظارت بازرسان کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سبب می‌شود بستری فراهم شود تا گردشگران از این استان بهترین خاطرات را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی کریدور شرق و غرب است، یعنی این استان بیشتر محل گذر مسافران است و هدف از این تلاش‎ها که در استان صورت می‌گیرد این است تا ماندگاری مسافران بیشتر شود و این گذر را به چند ساعت ماندگاری تبدیل کنیم.
مشاور استاندار و مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: امید است فضایی را فراهم کنیم که بتوانیم گذر مسافران را به ماندگاری چند ساعته تبدیل کنیم تا از ظرفیت گردشگری و تاریخی این استان بتوانند استفاده کنند.
اکبری‌راد با بیان اینکه وظایف کمیته ارزیابی عملکرد در سه مرحله تقسیم‌بندی شده است، یادآور شد: این وظایف شامل اقدامات قبل از سفر، حین سفر و بعد از سفر می‌شود.
وی ادامه داد: فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از 25 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 17 فروردین‌ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف قبل از سفر کمیته ارزیابی عملکرد بحث بازدیدها است که باید انجام شود، یادآور شد: یک سامانه پیامکی از سه ماه گذشته توسط دولت تدبیر و امید برای مدیران و مسئولان ایجاد شده و در بحث ستاد تسهیلات سفر به آنها اطلاع‌رسانی می‌کند تا بتوانيم براي مسافرين و گردشگران فضاها و اقدامات مناسبي پيش بيني كنيم.
مشاور استاندار و مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی گفت: تهیه صندوق پیشنهادات در دستور کار ستاد تسهیلات خدمات سفر استان قرار دارد.
اکبری‌راد به وظایف کمیته ارزیابی عملکرد در حین سفر اشاره کرد و افزود: در حین سفر یکی از وظایف تکثیر و توزیع فرم‌های ارزیابی مشخص شده برای خدماتی که به مسافران عرضه می‌شود، این است که باید در ایستگاه‌های میزبانی از مسافران وجود داشته باشد تا مسافران نظرات و پیشنهادات خود را برای ارزیابی دستگاه‌های خدمات‌رسان بدهند.
وی اضافه کرد: بازدیدهای ملی از عملکرد دستگاه‌ها و کمیته‌های ستاد تسهیلات خدمات سفر استان انجام خواهد شد.
مشاور استاندار و مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی به تامين میوه شب عید اشاره کرد و افزود: قیمت و میزان میوه شب عید اعلام شده و باید هر شهرستان برای دریافت سهمیه میوه يارانه اي پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
اکبری‌راد بر نظارت بر نمایشگاه‌های بهاره تاکید کرد و گفت: لیست کشیک واحدهای خدمات‌رسان باید در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد.
وی یادآور شد: در پایان سفرهای نوروزی از دستگاه‌هایی که خدمات خوبی به مسافران ارائه کرده‌اند، تجلیل می‌شود.
ارزیابی دستگاه‌های خدمات‌رسان به مسافران نوروزی در خراسان جنوبی
معاون دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان به مسافران نوروزی توسط ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان ارزیابی می‌شوند.
محمد محمدی در جلسه کمیته ارزیابی ستاد تسهیلات سفر نوروزی خراسان جنوبی اظهار داشت: دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری دبیرخانه کارگروه ستاد صیانت از حقوق شهروندی است.
وی با بیان اینکه رئیس این کارگروه استاندار و قائم مقام آن معاون سیاسی و اجتماعی استاندار است، تصریح کرد: ارزیابی باید از خدماتی که دستگاه‌ها در ایام نوروز انجام می‌دهند وجود داشته باشد و این ارزیابی باید در راستای حفظ حریم امنیت عمومی، حقوق شهروندان، برخورد کریمانه با مردم و حفظ حرمت کرامت با آنها صورت گیرد.
معاون دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: دستورالعمل‌های لازم به دستگاه‌های اجرایی که کار خدمات‌رسانی به مسافران را در این ایام انجام می‌دهند شامل فرمانده نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی، حمل و نقل، صنعت، معدن و تجارت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، جمعیت هلال احمر، راه و شهرسازی، فوریت‌های پزشکی، شعب بانک‌های استان، شهرداری‌ها و فردوگاه استان ابلاغ شده است.
محمدی ادامه داد: فرم ارزیابی که به فرمانداری‌ها و این دستگاه‌ها ارسال شده و آنچه باید مورد نظر باشد با ارائه این فرم ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان یک ارزیابی از این دستگاه‌ها را انجام می‌دهد.
وی به شاخص‌های ارزیابی از مراکز و واحدهای خدماتی، رفاهی، بهداشتی و اقامتی در حوزه رعایت حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسه توجیهی، هماهنگی و آموزشی برای کارکنان نسبت به حسن انجام وظایف خود، پاسخگویی و راهنمایی مناسب به مسافران و گردشگران برای آشنایی با مقررات و سایر موارد، ارائه و تسهیلات آسان و روان با قیمت مصوب قانونی به شهروندان، در دسترس بودن مدیر مربوطه برای پیگیری و حل مشکل مسافران و گردشگران و پاسخگویی به شکایات، نظر سنجی از مسافران برای تعیین میزان رضایت‎مندی آنها، جلوگیری از تضییع وقت گردشگران و مسافران با ایجاد نظم و انضباط و انجام به موقع کارها و خدمات، فعال کردن بازرسی‌های نامحسوس در واحد مربوطه به منظور جلوگیری از ارائه خدمات خارج از نوبت، دریافت مبالغی بیش از تعرفه‌های قانونی و سایر موارد از جمله این شاخص‌ها است.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393122025