واگذاري بناهاي تاريخي استان سمنان به هنرمندان صنايع دستي

معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، سمنان از واگذاري بناهاي تاريخي استان به هنرمندان صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي خبر داد.

به گزارش روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، جعفر صفاخواه اظهار داشت: بناهاي تاريخي مرمت شده استان سمنان با شرايط ويژه و براي مدت زمان مشخص به عنوان كارگاه توليد، آموزشگاه و در برخي مكانها براي عرضه كالاهاي توليدي صنايع دستي واگذار مي‌شوند.

وي هدف از اين اقدام را حمايت از هنرمندان صنايع‌دستي به خصوص هنرمندان جوان عنوان كرد و گفت: بسياري از هنرمندان جوان به دلايل مختلف قادر به ايجاد و راه اندازي كارگاه نيستند و عده اي نيز تجربه فعاليت در كارگاه را ندارند.

صفاخواه افزود: اين طرح، زمينه‌ساز ايجاد شرايط لازم براي كسب تجربه كارگاه‌ داري هنرمندان جوان است و در تشويق هنرمندان به ادامه فعاليت هنري نقش موثري دارد.

وي از هنرمندان صنايع‌دستي دعوت كرد در صورت نياز به استفاده از اين امكانات، به معاونت صنايع دستي اداره كل مراجعه و پس از طي مراحل اداري و قانوني نسبت به ارائه درخواست كتبي اقدام كنند.

معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت:كارشناسان اداره كل پس از بررسي درخواست‌ها، در كمترين زمان ممكن از واجدين شرايط براي انجام اقدامات قانوني تحويل ابنيه تاريخي دعوت مي‌كنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1393122315