به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مرتضی رحمانی موحد در جلسه اتاق فکر نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که 27 الی 30 بهمن ماه سال 94 برگزار خواهد شد، رویکرد نمایشگاه پیش رو را جامعیت بخشی به کلیه فعالیت های صورت گرفته در تجربه های قبلی پیرامون سه محور اصلی «عرضه استعداد ها و ظرفیت های گردشگری ایران»، «تعامل تولیدکنندگان و عرضه کنندگان عرصه گردشگری»، «توسعه تعاملات گردشگری با کشور های بازار هدف با ایجاد فضا برای حضور خارجیان دست اندکار این صنعت«، عنوان کرد.
وی با بیان اینکه رسیدن به سه محور عنوان شده، افزایش ورود گردشگران خارجی را به دنبال خواهد داشت عنوان کرد: تحقق سیاست های کلان تعیین شده نیاز به هماهنگی و همکاری بین بخشی چه در درون سازمان و چه در بخش خصوصی دارد. امیدواریم این روند به جایگاهی برسد تا بتوانیم تنها به عنوان ناظر و حامی در کنار مجری نمایشگاه و بخش خصوصی باشیم.
رحمانی موحد با اشاره به انجام گفتگوهایی جهت استفاده از مشاورین خارجی برای برگزاری موفق تر نهمین دوره در زمینه تبلیغات و بازاریابی اظهار داشت: هدف این بوده است که به جای سفر به دیگر کشور ها و معرفی ایران، با برگزاری این نمایشگاه آنها را به ایران آورده و به صورت حضوری کشور را به آنها معرفی نماییم لذا امیدواریم بتوانیم با تمرکز بر تبلیغات داخلی و خارجی که در هشتمین دوره نقطه ضعف ما بود به هدف خود دست یابیم.
معاون گردشگری کشور در این جلسه نقش دفاتر خدمات مسافرتی را در افزایش بازدید کنندگان خارجی نمایشگاه پررنگ دانست و تصریح نمود: دفاتر می توانند با برگزاری تورهایی خاص بازدید از نمایشگاه و اطلاع رسانی به موقع در این زمینه تاثیر گذار باشند.
وی در پایان ضمن تاکید بر دعوت از نمایندگان سازمان صدا و سیما و انجمن علمی گردشگری برای حضور در جلسات بعدی اتاق فکر، از انتشار فراخوان نمایشگاه نهم تا پایان فروردین ماه و آغاز تبلیغات نمایشگاه از ابتدای اردیبهشت ماه سال جدید خبر داد.
انتهای پیام/