به منظور نظارت بر نحوه ارائه خدمات گردشگری در ایام نوروز، بیش از 300 مورد بازدید مشترک نظارتی از تاسیسات گردشگری توسط بازرسین کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین صورت گرفته است.
به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین محمد علی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، استان و دبیر اجرایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اعلام این خبر گفت: از تاریخ 28 اسفند سال گذشته تا ششم فروردین ماه سال جاری بیش از 300 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان قزوین صورت گرفته که طی آن تعداد 105 واحد از مراکز اقامتی شامل هتل ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، کمپ های اسکان موقت، کلاسهای مدارس و تعداد 257 واحد از رستورانها و مراکز پذیرایی بین راهی توسط بازرسین کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته اند.
حضرتی هدف از این بازدیدها را رفع معایب و نواقص موجود در این مراکز جهت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و هم استانی ها عنوان کرد و افزود: این بازدیدها که با حضور مشترک بازرسین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان حمل و نقل و پایانه ها و مرکز بهداشت استان قزوین صورت گرفته است تا کنون 4 فقره اخطار کتبی، 14 فقره تذکر شفاهی و3 مورد تعطیلی و تعلیق واحدها را در پی داشته و 15واحد به دلیل گران فروشی، کم فروشی و عدم نصب نرخ مجاز جریمه نقدی شده و پرونده آنها جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.
دبیر اجرایی ستاد هماهنگی خدمات سفر اظهاراشت: با توجه به ضرورت رعایت قوانین و مقررات توسط اصناف و واحدها در ایام تعطیلات نوروز، از حضور قاضی کشیک و شعبه سیار اداره کل تعزیرات حکومتی در گشت های نظارتی استفاده شده تا همزمان به تخلفات موجود رسیدگی و در کوتاهترین زمان نسبت به برخورد قانونی با متخلفین افدامات لازم انجام پذیرد.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یاد آور شد: مرحله اول طرح بازدید مشترک نظارت از 5 بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا 25 اسفند ادامه داشت و مرحله دوم آن نیز از 28 اسفند93آغاز و تا 15 فروردین 94 به صورت مسمتر در سراسر استان اجرا خواهد شد.
وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از رضایت میهمانان نوروزی از نحوه ارائه خدمات در این ایام گفت: هم استانی ها و گردشگران ورودی به استان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در تاسیسات گردشگری، مراتب را با شماره تلفن 33246410 به ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر استان قزوین یا شماره تلفن رسیدگی به شکایات 33685024 اعلام نمایند تا در اسرع وقت پیگیری های لازم صورت پذیرد.انتهای پیام/