رییس سازمان میراث فرهنگی روز بزرگداشت ابن سینا را تبریک گفت

رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با صدور پیامی زادروز ولادت حکیم بزرگ ابو علی سینا و روز پزشک را تبریک گفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیام تبریک مسعود سلطانی فر به شرح زیر است:

\" به اعتراف بسیاری از بزرگان علم و حکمت از قدیم تا اکنون، شیخ الرییس ابوعلی ‏سینا نه تنها یکی از بزرگ‏ترین فیلسوفان جهان، بلکه یکی از برجسته‏ترین چهره‏های تاریخ پزشکی در همه دوران‏هاست. وی رساله های پزشکی متعددی نوشته است که    کتاب قانون (القانون فی الطب) مهم ترین آنهاست؛ اثری برجسته و ماندگار که  طی چندین سده در سرزمین‏های اسلامی و اروپای سده‏های میانه، تمامی کتاب‏های دیگر دانش طب را تحت الشعاع خود قرار داده بود.

به راستی که ایران زمین مهد علم و تاریخ و فرهنگ است و در هر عرصه ای از میراث بشری حرفی ارزشمند برای گفتن دارد.

زادروز ولادت حکیم بزرگ ابو علی سینا نیز که به شایستگی روز پزشک نام گرفته، انگیزه زیبایی است برای ارج نهادن به مواریث علمی ایران زمین و تقدیر از تلاشگران و حافظان سلامت جسم و روان انسان ها.

بی شک سلامت جسم و روان بزرگترین موهبتی است که خالق هستی به آدمی عطا کرده است و آنانی که وظیفه خطیر صیانت از این موهبت گرانقدر را برعهده گرفته اند ارج و منزلتی خاص در پیشگاه پروردگار دارند.

زادروز مبارک ولادت حکیم بزرگ ابو علی سینا و روزپزشک  را به جامعه پزشکی و پرستاری کشور ، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، رییس محترم سازمان نظام پزشکی و رییس محترم سازمان نظام پرستاری کشور تبریک و تهنیت می گویم و برای تلاشگران عرصه سلامت آرزوی توفیق و سلامتی دارم.\"

انتهای پیام/

کد خبر 1394060111