افتتاح مرکز اقامتی مجتمع تفریحی توریستی نشمیل ایلام

مرکز اقامتی مجتمع تفریحی توریستی نشمیل سرابله واقع در شهرستان چرداول استان ایلام همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در این باره گفت: این مرکز اقامتی یکی از مهمترین طرح هایی است که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور مسوولان در این استان به بهره برداری می رسد.

عبدالمالک شنبه زاده افزود: مجتمع تفریحی توریستی نشمیل سرابله دارای مرکز اقامتی، تالار و رستوران و نمایشگاه عرضه و فروش صنایع دستی است.

وی ادامه داد: برای احداث مرکز اقامتی این مجتمع تفریحی توریستی 12 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود هشت درصد پرداخت شده است و هشت درصد یارانه نیز از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور اجرای این طرح پرداخت می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: شهرستان چرداول بدلیل آثار تاریخی به جا مانده از دوره های تاریخی دارای اهمیت تاریخی و فرهنگی بسیاری است.

شنبه زاده افزود: روستاهای گردشگری سنگ سفید و زنجیره علیا، قلعه و شهر باستانی تنگ قیر، قلعه سام، رودخانه چرداول، غار چهل ستون، پل کر و دیت(دختر و پسر)، بقعه پیرحسن، امامزاده پیرمحمد و امامزاده قاسم از جمله جاذبه های تفریحی، تاریخی، مذهبی و گردشگری شهرستان چرداول است.

وی ادامه داد: وجود رودخانه ها، پوشش گیاهی مناسب و گیاهان دارویی، حیات وحش، قلعه های باستانی و شهرهای تاریخی در این شهرستان، نظر بازدید کنندگان و گردشگران را به سوی خود جلب می کند.

شهرستان چرداول در شمال شرقی استان ایلام قرار گرفته و با مرکز استان 30 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1394060123