غلامرضا بنی اسدی- برای اینکه همه شهروندان را برای تمیز نگهداشتن شهر بسیج کنیم شعاری ساختیم که با باور و ذهن مردمان شهر ارتباط بر قرار کرد. گفتیم \"شهر ما ،خانه ما\" و به فرهنگ سازی کوشیدیم این باور را جابیندازیم که به واقع نیز شهر ما ، خانه ماست و همان طور که برای تمیزی و زیبایی و عمران و آبادی و سلامت خانه خود می کوشیم باید نسبت به این امور در شهر خود هم اهتمام داشته باشیم. درست هم همین بود و هست و خواهد بود چه اگر شهروندان خود برای تمیزی و زیبایی شهر دست یاری نرسانند نه از یک شهرداری که از صد شهر داری هم کاری که باید ساخته نیست. پس مردم را باید به میدان آورد ، آن وقت همه چیز درست خواهد شد.این تجربه موفق را در دیگر حوزه ها باید فرهنگ سازی و ترویج کنیم و به یاد مردم بیاوریم تا خود آن ها نیایند و نخواهند سرمایه هاشان چندان که باید حفظ نخواهد شد چه هر سازمانی اگر با همه ظرفیت خود هم بیاید باز کار بر زمین مانده خواهد داشت مخصوصا در سازمان عریض و پر مسئولیتی چون سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی که هر حوزه اش به اندازه یک وزارتخانه کار دارد.
در این حوزه هم باید گفت: \"میراث فرهنگی ، ثروت هر ایرانی\". باید گفت : \" آثار باستانی ، هویت من است\". باید گفت.... باید گفت و باور کرد و پای کار حفاظت از این میراث جاودان آمد . نه فقط فردی بلکه جمعی و سازمانی هم باید آمد تا کارها به سامان آید چنانکه پیک فرخنده فال خبر چنین برایمان حکایت می کند: بانک کشاورزی در راستای مسئولیتهای اجتماعی و زیست محیطی خود از برنامه پاکسازی و احیای دومین اثر طبیعی ملی کشور حمایت کرد
.به گزارش تفاهم، برنامه پاکسازی و احیای این میراث ملی و جاذبه طبیعی نادرکه در معرض خطر نابودی قرار دارد 24 مهرماه با حمایت بانک کشاورزی و به همت کمپین \"قلب من برای میراثمان می تپد\" به اجرا درآمد و طی آن قریب به 70 نفر از ایرانیان علاقمند نسبت به پاکسازی، احیا و بهینه سازی محیط چشمهها و حوضچه های رنگین باداب سورت اقدام کردند.... این خبر خوبی است که باید پس از این فراوان بخوانیم و بشنویم که سازمان ها و نهاد ها و مردم نیک اندیش کشورمان نسبت به حفظ میراث خود بیش از گذشته احساس مسئولیت می کنند. بخوانیم دیگر بانکها نیز از این اقدام خوب بانک کشاورزی الگو گرفته و برای احیای اثری از آثار کهن اقدام کرده اند و دیگران هم به عنوان یک \"سنت حسنه\" پای کار آمده اند.
ادامه خبر خود حاوی خبر های امید بخش دیگری نیز هست؛ نصب تابلوهای تفسیری ، آموزشی و تحذیری و رونمایی از آن ها توسط جامعه محلی ، ایجاد مسیر سنگچین برای تردد استاندارد گردشگران، پاکسازی حوضچه ها و محیط اطراف و لایروبی آبراهه ها برای احیای حوضچه ها از جمله اقداماتی بود که توسط این گروه انجام پذیرفت. بله نیک اندیشان، نیک تدبیری هم کرده اند و کار را فراتر از یک اقدام مقطعی، به عنوان برنامه ای مهندسی شده و هدفمند انجام داده اند. و چقدر خوب است بر اساس شعار\"میراث فرهنگی،سرمایه ملی\" این نگاه را نهادینه کنیم تا همگان نسبت به مسئله توجه ویژه داشته باشند تا نتیجه ویژه هم بگیریم....
انتهای پیام/