جامعه هتلداران فارس «هتل آپادانا مرودشت» را احیاء می کند

هتل آپادانا مرودشت شیراز واقع در حریم درجه یک تخت جمشید در قالب مزایده ای از سوی صندوق احیاء به جامعه هتلداران استان فارس واگذار شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی (صابتا)؛ جامعه هتلداران استان فارس با قراردادی 5 ساله و اجاره ماهیانه 403 میلیون ریال و اختصاص 2 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت، برنده مزایده شد.
رئیس جامعه هتلداران شیراز پس از امضای قرارداد با تأکید بر اینکه هتل آپادانا را به پایگاهی مهم و قابل اتکا برای بازدیدکنندگان تخت جمشید تبدیل می کنیم گفت: هم اکنون 71 هتل در اختیار جامعه هتلداران قرار دارد که تجربیات و توان بالای مجموعه ما در خدمت پویایی و شکوفایی هتل آپادانا قرار می گیرد.
حسن سیادتان ادامه داد: هتل آپادانا به دلیل موقعیت ویژه خود قابلیت تبدیل شدن به یکی از مراکز مهم ارائه خدمات به گردشگران ایرانی و خارجی را دارد و با توجه به افزایش چشمگیر ورود گردشکر به ایران در آینده نزدیک، جامعه هتلداران تلاش ویژه ای برای احیاء و ورود این بنای تاریخی به چرخه بهره وری خواهد داشت.
گفتنی است، هتل آپادانا مرودشت شیراز که از مجموعه‌های فاخر اقامتی استان فارس و در حریم درجه یک تخت جمشید واقع شده، ‌طی سال‌های گذشته از سوی صندوق احیاء برای بهره‌برداری به شرکت سورگشتا واگذار شده بود که این شرکت در زمان در اختیار داشتن این هتل از کاربری توریستی این مجموعه تنها به برپا کردن یک آلاچیق و یک رستوران در محوطه بیرونی این مجموعه بسنده کرده بود که ناراحتی شدید گردشگران، افراد محلی و حتی تورلیدرهای منطقه تخت جمشید را در پی داشت.
یادآور می شود، در گذشته قسمت اعظم این هتل توسط شرکت طرف قرارداد به صورت شخصی و خارج از چارچوب کاربری مورد استفاده قرار گرفته که خلاف ضوابط مندرج در مفاد قرارداد بود به این دلیل صندوق احیاء با طرح شکواییه‌ای اقدام به فسخ قرارداد، تخلیه اموال شرکت سورگشتا و پلمپ مجموعه مذکور کرد تا پس از دو سال پیگیری و اخذ رای شعب ششم و هشتم دادگاه تجدید نظر استان فارس بالاخره هتل آپادانا از سوی مقام قضایی فک پلمپ و تحویل صندوق احیا شود و صندوق نیز در قالب برگزاری مزایده با لحاظ کردن ضوابط قانونی، این بنای مهم تاریخی را به جامعه هتلداران شیراز واگذار کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1394081711