به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، باتوجه به انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان میراث فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید و شیوه نامه اجرایی اعطای تسهیلات به اقامت گاه های بوم گردی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری جلسه ای به منظور هماهنگی و توجیه متقاضیان درخواست تسهیلات با حضور مسئول صندوق کارآفرینی امید شعبه اردبیل، شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری متقاضی تسهیلات برگزار شد.
قادر تقی زاده سقف تسهیلات ارائه شده از سوی صندوق کارآفرینی امید برای هر طرح یا دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه طبیعت گردی و اقامتگاه های بوم گردی را یک میلیارد ریال و سهم استان اردبیل را 10 میلیارد ریال تسهیلات عنوان کرد و افزود: این تسهیلات در مدت زمان پنج سال، طی 54 قسط با احتساب 6 ماه تنفس از زمان اعطای تسهیلات به طور کل در طول 60 ماه پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به رفع برخی از مشکلات دفاتر خدمات مسافرتی با اعطای این تهسیلات، خاطر نشان کرد: درحال حاضر دو دفتر یا شرکت خدمات مسافرتی فعال در حوزه طبیعت گردی و یک اقامتگاه بوم گردی در مرحله اخذ تسهیلات و 17 دفتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه طبیعت گردی متقاضی این تسهیلات هستند.
این مقام مسئول ضمن تأکید بر کاهش بروکراسی اداری در روند تکمیل و بررسی پرونده متقاضیان تسهیلات، از دفاتر خدمات مسافرتی متقاضی خواست تا در اسرع وقت نسبت به ارائه مدارک اولیه به معاونت گردشگری برای تکمیل پرونده و اعطای تسهیلات اقدام کنند.
بابائی مهر مسئول صندوق کارآفرینی امید شعبه اردبیل نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه متقاضیان تسهیلات پایین تر از 50 میلیون تومان نیاز به ارسال پرونده و مدارک خود به صندوق کارآفرینی امید مرکزی ندارند و از طریق صندوق کارآفرینی امید شعبه استان بررسی و تسهیلات آنان پرداخت می شود، اظهار داشت: درصورتی که بالاتر از این میزان با سقف یک میلیارد ریال باشد، پرونده باید جهت بررسی و تصویب به صندوق مرکزی ارسال شود.
انتهای پیام/