صنعت گردشگری در ایران مزیت‌های خاص و بی‌نظیر دارد

 صنعت گردشگری در ایران، به نسبت سایر صنعت ها دارای مزیت های خاص، کاملا انحصاری و بی نظیر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه گردشگری ایران، دومین جلسه پایش برنامه های عملیاتی واحد های تابعه منتج از برنامه ریزی استراتژیک شرکت توسعه گردشگری ایران در سال 94 با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران این شرکت و نیز مدیران واحدهای تابعه شرکت توسعه گردشگری ایران در روز سه شنبه 26/8/94 در هتل بین المللی لاله تهران برگزار شد.

در آغاز این جلسه محمدرضا حدادی معاون بهره برداری و توسعه خدمات شرکت و نیز غلامرضا شاکری مشاور عالی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران به بیان مقدمات و توضیحاتی پیرامون جلسه مذکور و برنامه های استراتژیک شرکت پرداختند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه این جلسه با تشریح وضعیت کنونی کشور ایران در موقعیت منطقه ای و جهانی خود از منظر گردشگری و توسعه صنعت توریسم، گفت: فضای گردشگری کشورمان به جهت تغییر نگاه مثبت جهانیِ بوجود آمده و پتانسیل های فوق العاده ایران و نیز به واسطه ی نا امنی ایجاد شده در صحنه بین المللی منطقه خاورمیانه و حتی برخی کشورهای بزرگ، اکنون به بستری مناسب و امن جهت گردشگری تبدیل گردیده که این فرصت، لزوماً هوشمندی و تدبیر اندیشی خاص خود را به منظور بهره برداری و تبدیل آن به یک شرایط پایدار رو به رشد، می طلبد.


وی امنیت موجود در کشورمان را حاصل جانفشانی و برکت وجود شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و نیز درایت های حکیمانه مقام معظم رهبری برشمرد و افزود : در سال های 2014 و 2015 شاهد رشد چشمگیر ورود توریست و تحولات مثبت در عرصه صنعت گردشگری در کشور بودیم، ولی سال 2016 از حساسیت ویژه ای برخوردار است.


غلامحسین حسینی یکی از دغدغه های بجای مدیران صنعت گردشگری کشور را ، عدم وجود زیرساخت های مناسب برای پذیرش خیل عظیم گردشگران و علاقمندان بازید از ایران برشمرد و گفت: ما نگران هستیم که با بضاعت ها و امکانات موجود در صنعت گردشگری کشور، فرصت مناسب و طلایی سال 2016 را از دست بدهیم و شاید دیگر هم نتوانیم جبران آن را بکنیم. لذا باید بصورت جدی، هم در توسعه زیرساخت ها هم توسعه خدمات و هم در آموزش های تخصصی اهتمام بعمل آید.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران مزیت های صنعت گردشگری در ایران را در مقایسه با سایر صنعت ها، بسیار خاص و منحصر به فرد برشمرد و گفت: در صنایع تولیدی و بسیاری دیگر از مشاغل، صاحبان آن صنعت و کسب و کار با تلاش و مشقت های فراوان،  خود را به سطحی می رسانند که بعضاً رقبای خارجی و تولید کنندگان قدرتمند دیگری نیز حضور دارند و چه بسا در مقاطعی به دلایل تحمیلی اعم از تحریم ها و شرایط اقتصادی جامعه، امکان رقابت و رشد و توسعه نیز از آنان سلب شود؛ در حالیکه در صنعت گردشگری، مزیت هایی را شاهد هستیم که کاملا انحصاری و بی نظیر هستند.


وی افزود: میدان نقش جهان در اصفهان با آن عظمت تاریخی و معماری بی نظیر پیرامونی خود، پایگاه جهانی بیستون با آن قدمت باستانی و میراثی خود در کرمانشاه، و سایر مراکز تاریخی و میراث های باعظمت باستانی موجود در جای جای کشور عزیزمان، فقط و فقط در ایران وجود دارد و به همین دلیل، صنعت گردشگری دارای مزیت های خاص و غیر قابل تعمیم به سایر صنایع است.

 غلامحسین حسینی، همکاران خود را به برنامه ریزی و متعاقباً اجرای برنامه های مدون توصیه کرد و افزود: ایجاد زبان و فهم مشترک بین مدیران ستادی برنامه ریز و مدیران اجرایی واحدهای تابعه، لازمه ی تحقق اهداف و موفقیت در برنامه های عملیاتی است که باید حاصل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1394082622