صنعت چاقوی مهریز رونق می گیرد

صنايع دستي به نوعي تداعي کننده بخشي از سنت هاي اصيل ايراني است، نه تنها موجب اشتغال در روستاها مي شود بلکه منبع درآمد مهمي براي خانوارهاي روستايي است. ابزار و ادوات برنده از جمله ابتدايي ترين توليدات بشر براي شکار مي باشد و جوامع مختلف از اين صنعت به طرق متفاوت بهره مند گشته اند که صنعت چاقو سازي يکي از قديمي ترين صنايع دستي شهرستان مهريز است.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد معاون صنايع دستي این اداره کل عنوان کرد: در شهرستان مهريز صنعت چاقوسازي با گذشته اي چند صد ساله و درخشان از صنايع پرطرفدار بوده است که متأسفانه در حال حاضر رو به فراموشي مي باشد و انشاا... با همت جوانان و دست اندر کاران اين صنعت دوباره رونق خاصي بگيرد. 

اين مقام مسئول افزود: خوشبخانه در دولت تدبير و اميد توجه به صنايع دستي و اهميت آن به دليل ويژگيهاي منحصر به فرد آن بيش از بيش گرديده، چرا که صنايع دستي علاوه بر جاذبه‌ هاي هنري و فرهنگي و سهولت آموزش و فراگيري آن از کمترين هزينه سرانه آموزش و ايجاد فصت شغلي در ميان بحث‌هاي مختلف فعاليتهاي صنعتي برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1394091816