تفاهم نامه همکاری میان اداره کل میراث فرهنگی و اسنادملی سیستان وبلوچستان  منعقد شد

اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان نخستین تفاهم نامه خود را با اداره کل اسناد ملی و کتابخانه های استان در زمینه پیگیری همکاری های مشترک منعقد کردند.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان؛ محمد رضا سندگل مسئول پرونده های ثبت جهانی و کارشناس ارشد میراث فرهنگی استان در جلسه ای که با حضور مشتاق گوهری مدیر کل میراث فرهنگی استان ، سیاسر مدیرکل اسناد ملی و کتابخانه ها و همچنین تعدادی از معاونین وکارشناسان دو دستگاه در محل سالن اجتماعات موزه منطقه ای جنوب شرق برگزار شد تفاهم نامه همکاری های مشترک با هدف انجام برنامه های فرهنگی و پژوهشی به امضاء مدیران دومجموعه رسید .
مشتاق گوهری مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان در این جلسه ضمن اشاره به جایگاه اداری ،اهداف و سیاستهای کلان میراث فرهنگی به زمینه های مشترک کاری دو طرف تاکید کرد و اظهارداشت: بدلیل کمبود منابع ومحدود بودن امکانات واعتبارات در بین اکثرادارات وارگانهای دولتی ناگزیر یکی از بهترین راهبردها جلب همراهی و همکاریهای منسجم بین بخشی در قالب عقد تفاهم نامه های مشترک میباشد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: در راستای بهره برداری مناسب از ظرفیت های استانی و داشتن تعامل با دیگر نهادها تفاهم نامه های مشترکی با ادارات استان منعقد می شود به همین منظور پس از بررسی های کارشناسانه دومین تفاهم نامه میراث فرهنگی در سال جاری با محورهای فرهنگی و پژوهشی، حفاظتی و هویتی تنظیم شد،امیدواریم زمینه همکاری بیش از پیش دو مجموعه فرهنگی میراث و اسنادملی تقویت شود.
قاسم سیاسر مدیر کل اسناد ملی و کتابخانه های استان نیز با تاکید برنقش تاثیرگزار دو نهاد فرهنگی در حوزه های مختلف فرهنگی و پژوهشی اظهار داشت: در زمینه های فرهنگی رقابت وجود ندارد ما اهداف مشترکی داریم که با بهره برداری از ظرفیتهای مختلفی که در اختیار دو طرف است ، می توانیم به ان دست یابیم .
سیاسر افزود: گنجینه های ارزشمند کتبی و شفاهی در سطح استان بین مردم وجود دارد ، یکی از وظایف ما شناسایی معرفی و نگهداری از آن می باشد ، مدیر کل اسناد ملی استان تاکید کرد: با انعقاد این تفاهم نامه ها فرصت ارزشمندی جهت همکاری بیشتر فراهم می شود همچنین دراین تفاهم نامه بسیاری از محورهای همکاری پیش بینی شده ولی ما به آن بسنده نمی کنیم و در حوزه های مختلف آماده هرگونه همراهی و همکاری هستیم .
مدیر کل اسناد ملی استان با تشکر از فرهنگ مداران سیستان و بلوچستانی که امکان جمع آوری این اسناد و منابع را هموار می کند اعلام کرد: اسناد ارزشمند خطی و تاریخی پس از تایید کارشناسان و برآورد قیمت برای نگهداری مساعد و معرفی داشته ها ی فرهنگی استان خریداری می شوند .
مدیرکل میراث فرهنگی استان در بخش پایانی سخنان خود با تشکر ازمدیر کل اسناد ملی از راه اندازی موزه شاهنامه در سیستان و موزه مشاهیر در بلوچستان ( سراوان ) در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در دو منطقه مشاهیر و مفاخر ارزشمندی در تراز ملی داریم که معرفی آنها را برای نسل آینده در منطقه ای که جوانان در معرض تند باد امواج فرهنگی بیگانه و ایجاد ابهام در حوزه هویتی هستند ضروری است.
گفتنی است، در پایان نیز تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی و اسناد ملی استان با امضاء مدیران کل دو دستگاه منعقد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1394092425