رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، ایجاد تقویم معنوی را به عنوان روشی نو در روابط شهروندان دانست و گفت: تقویم معنوی شهروندان الزاما نباید عددی یا گردشی باشد، بلکه می تواند اتمسفری جدید در ذهن و عواطف افکارعمومی و فراتر از احساسات افراد ایجادکند.
شهرام گیل آبادی که در پنل ارتباطات شهروندی و شهرگردی هنری در همایش بین المللی ارتباطات و شهرگردی هنری سخن می گفت، افزود : ایجاد فضای جدید در افکارعمومی، به جهانی شدن شهر کمک می کند به طوری که این فضای تازه موجب روابط بهتری میان شهروندان می شود و امیدواریم با این حرکت مردم حال بهتری داشته باشند.
گیل آبادی به ارتباط شناسی هنری در سوگواری های محرم تهران اشاره و خاطرنشان کرد : آیین های عزاداری سیدالشهدا ، تجلی پیوند اعتقادات ،رسوم و میراث معنوی، هنر و ارتباطات انسانی است که حول محور ابراز ارادت به سالار شهیدان برگزار می شود.
وی گفت: جلوه های بصری ایجادشده از نظم و هماهنگی دسته جات سوگوار،سیاه پوشی هیات ها و تکیه ها ، تغییر در کاربری برخی فضاها و اماکن برای میزبانی از عزاداران، روزها و شب های تهران را در ایام دهه محرم تماشایی می کند.
گیل آبادی افزود: شهرگردی هنری در چنین فضایی رشد کرده و دیدار از عزاداری های مردم تهران و نیز اقوام حاضر در تهران و به طور خاص در مناطق قدیمی و تاریخی ،ابعادهنری و جاذبه های شهری را به اوج می رساند.
انتهای پیام/