علی یاوری با بیان این مطلب اظهار داشت:با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در سند چشم انداز 20 ساله کشور، ما باید در سال 1404 به قدرت صنعتی منطقه تبدیل شویم از این رو برگزاری همایش تخصصی گردشگری صنعتی آن هم در ابعاد بین المللی می تواند در دستیابی به این هدف موثر واقع شود.
عضو شورای عالی مدیران بخش خصوصی در کنفرانس بینالمللی برند گردشگری، تصریح کرد: بی تردید برپایی همایشی با عنوان گردشگری صنعتی با حضور مدیران، صاحبان صنایع، موسسات دانش بنیان، متخصصان حوزه بازاریابی و تبلیغات و همچنین برندهای مطرح دنیا فضای مناسبی برای تعامل و همکاری فعالان داخلی و خارجی در این حوزه را فراهم خواهد کرد، ضمن اینکه همین امر موجب خواهد شد سرعت دستیابی به فن آوری های جدید و دانش نوین صنعتی در کشور افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون سرمایه گذاران خارجی بدون سازماندهی و مشاوره وارد کشور می شوند افزود: درحال حاضر برای صاحبان صنایع خارجی و سرمایه گذارانی که به ایران می آیند برنامه انسجام یافته وجود ندارد و این گروه ها تنها برای بازدید از یک و یا دو مجموعه وارد تهران می شوند و گاهی تفاهم نامه هایی نه چندان چشم گیری نیز منعقد می شود.
مجری طرح گردشگری صنعتی در ایران ادامه داد: درحالی که می توان نسبت به علاقمندی گروه های سرمایه گذار خارجی، بسته های بازدید از پروژه های اقتصادی و صنعتی را تدارک دید و با مشاوره و ایجاد انگیزه، این افراد را برای حضور در پروژه های مختلف مجاب کرد.
یاوری ابراز کرد: این نوع گردشگری در برخی کشورهای اروپایی و کشورهایی نظیر چین، کره جنوبی و ایالات متحده به سرعت در حال توسعه و کسب اعتبار است، منطقه \"کوانگجو\" چین به عنوان یکی از پیشروان توسعه گردشگری صنعتی در دنیا مطرح است و سیاستگذاران توسعه گردشگری در این کشور توانسته اند با برنامه ریزی و به کارگیری شیوه های تبلیغاتی، گردشگران زیادی را برای دیدار از صنایع این منطقه جذب کنند.
وی با تاکید بر مغفول ماندن گردشگری صنعتی در کشور و ضرورت برگزاری همایشی با این عنوان خاطر نشان کرد: توجه به کنفرانس، سمینار، نشست و همایش های مرتبط با گردشگری صنعتی می تواند به عنوان یک موتور محرک در اقتصاد کنونی ایران باشد چرا که حضور مدیران برندهای مطرح خارجی، سرمایه گذاران و صاحبان صنایع چند ملیتی در برنامه های اینچنینی فضای تعامل و گفتگو را میان صنعتگران داخلی و خارجی فراهم می کند.
مجری طرح گردشگری صنعتی در ایران افزود: بی تردید مهمترین متغیرهایی که تحت تأثیر اقتصاد گردشگری قرار دارند همان هدفهای اصلی سیاستهای کلان اقتصادی یکی کشور یعنی اشتغال کامل، رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش درآمد ارزی و توزیع عادلانه درآمد است که گردشگری صنعتی این مهم را به شکل مطلوبی برآورده کند.
یاوری در پایان خاطرنشان کرد: در حاشیه کنفرانس بین المللی برند گردشگری مذاکرات متعددی با مسئولان داخلی و برندهای مطرح خارجی صورت گرفت که در نهایت مقرر شد، چند همایش مرتبط با گردشگری، سال آینده در کشور برگزار شود که زمان آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/