اعطای وام به خانه های روستایی که اقامتگاه بومی میشوند

مدیر پایگاه بیابان لوت خراسان جنوبی از اختصاص وام به افرادی که خانه های سنتی خود را در روستاها به اقامتگاه های بوم گردی تبدیل کنند خبر داد و گفت: افرادی که تمایل به این موضوع دارند می توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این خصوص اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، زهرا رضایی ملکوتی، مدیر پایگاه بیابان لوت استان با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از روستائیان در مناطق گردشگر پذیر است، گفت: در این راستا از روستائیانی که متقاضی مرمت و تجهیز خانه های سنتی خود برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی باشند حمایت شده و جهت دریافت وام با بهره کم معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف از این طرح رونق صنعت گردشگری و حمایت از روستاییان برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی است، گفت: این افراد می توانند با تبدیل خانه های خود به خانه بوم گردی علاوه بر درآمدزایی، صنایع دستی خود را نیز رونق بخشند.

مدیر پایگاه بیابان لوت خراسان جنوبی به قابلیت های خاص روستای دهسلم از جمله نخلستان زیبای آن اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آمادگی خود را برای کمک به رونق گردشگری و صنایع دستی در این روستا اعلام می دارد.

رضایی ملکوتی با اشاره به پدیده های منحصر به فرد در بیابان لوت از جمله کوههای مریخی و تپه های ماسه ای یا همان ریگ یلان بیان داشت: هر فعالیت تفریحی ورزشی مانند رالی، سافاری و اسکی که به اصالت بیابان لطمه وارد کند ممنوع می باشد و اینگونه فعالیتها می بایست با مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فقط در مناطقی که مشخص شده انجام شود.

\n
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394111828