توسعه پایدار گردشگری در گرو بهبود و ارتقای زیر مجموعه هایی است که نظام سفر و ارائه خدمات مرتبط با گردشگری را محقق می کند.
به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گیلان؛ رضا علیزاده در حاشیه با بيان اينکه نظام استانداردسازي خدمات گردشگري یک اصل در توسعه پایدار است، اظهار داشت: تدوين و بکار گيري استانداردهاي گردشگري يکي از پيش زمينه ها و ضرورت توسعه فعاليت هاي مرتبط با گردشگري و تضمين کننده وی اذعان داشت: پاسخگويي به نيازهاي گردشگران در حوزه ملي و بين المللي، مستلزم پیروی از استانداردهاي جهانیست که این امر مهم تنها با تلاش جمعی و همبستگی بخش خصوصی و دولتی فراهم می شود.
به گفته وي؛ اهميت به کارگيري استانداردها در حوزه گردشگري تنها با هدف توسعه گردشگري ورودي و نگاه به گردشگران برون مرزي نمایان نمی شود بلکه در رونق و گسترش گردشگري داخلي نيز به همان ميزان به بهبود و ارتقاي نظام استانداردها نيازمنديم.اين مسئول تصريح کرد: در هتل ها، رستوران ها، سفره خانه ها، دفاتر خدمات مسافرتي، موزه ها و مراکز فرهنگي و هنري، مکان هاي تاريخي و مراکز گردشگري و ... ارائه خدمات مطلوب و استاندارد امري ضرورتي و اجتناب ناپذير علیزاده توجه به استانداردهاي گردشگري به معناي توجه به آموزش نيروي انساني و تجهيز مراکز و امکانات گردشگري را بخشی از استاندارد سازی خدمات گردشگری خواند و افزود: باید تلاش کرد تا خدمات گردشگري را به صورت حرفه اي اشاعه داد.
انتهای پیام/