دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان، تلاش جهت شناساندن قابلیت های صنایع دستی و تولیدات محلی با برند منحصر بفرد را از مباحث مهمی دانست که تلاش شده در نوروز95 به خوبی محقق شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ رضا علیزاده در جریان بازدید از نمایشگاه های دائمی صنایع دستی استان با اشاره به پتانسیل های گردشگری گیلان و تعدد صنایع دستی و هنرهای سنتی مردمان این دیار، عرضه مطلوب این محصولات را موجب آشنایی گردشگران با هنر و فرهنگ اصیل گیلان خواند و گفت: صنایع دستی گیلان در سالهای اخیر توانسته از مرزهای کشور خارج شود و در بازار بین المللی جانمایی شود.

وی برندسازی را از مباحث نوین در علم بازاریابی دانست و گفت: در زمینه عرضه و فروش صنایع دستی باید از قالب سنت ها خارج و همسو با روند جهانی نسبت به برندسازی تولیدات صنایع دستی اقدام کنیم.

علیزاده با اشاره به اینکه داشتن برند و نشان تجاری در حوزه صنایع دستی امری حایز اهمیت است، تصریح نمود: برندسازی محصولات صنایع دستی موجبات پویایی فعالان این حوزه را فراهم می آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر لزوم افزایش توجه به خلاقیت و نوآوری در خلق صنایع دستی افزود: صنایع دستی نقش مهمی در تمرکززدایی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرها ایفا می‌کنند و به جرات می‌توان گفت که تبلور بارز اقتصاد مقاومتی هستند.  

انتهای پیام/

کد خبر 1394122441