\n
جلسه نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی، ظهر امروز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، رضا علیزاده در جریان این نشست، رونق گردشگری را یکی از مهمترین اهداف این سازمان در سال 95 برشمرد و با تاکید بر لزوم بهره گیری حداکثری از مزیت های گردشگری گیلان، تدوین و آماده سازی تورهای سازمان یافته را از راهکارهای دستیابی به این مهم عنوان کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، با ابراز نارضایتی از عدم کسب شرایط و موقعیت ویژه دفاتر خدمات مسافرتی در صنعت گردشگری، سفرهای سازمان یافته را یکی از راهکارهای برون رفت از این جایگاه نامناسب دفاتر گردشگری عنوان کرد و جلوگیری از هدر رفت درآمد در سطوح مختلف اعم از عرضه کنندگان خدمات گردشگری و سایر صنوف را از دیگر پیامدهای مثبت تحقق این مقوله برشمرد.
وی با مهم شمردن رعایت رفتار حرفه ای در زمینه تورگردانی، از نظارت ویژه این سازمان بر دفاتر خدمات مسافرتی گفت و از برخورد جدی با دفاتر متخلف و غیرفعال خبر داد.
علیزاده با اشاره به عدم کسب رضایت گردشگران توسط برخی از دفاتر خدمات مسافرتی در زمینه تورگردانی، بحث کیفیت نامطلوب اقامت و پذیرایی، ترانسفر و گشت ها را از جمله موارد نارضایتی گردشگران عنوان کرد که در بعضی از موارد تبعاتی را هم بدنبال داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، تغییر رویه های خدمات رسانی گردشگری را زمینه ساز رونق این صنعت دانست و اذعان داشت: برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب در زمینه تدوین بسته های سفر، افزایش زمان ماندگاری گردشگران و نیز توزیع زمانی مناسب سفر گردشگران در طول سال را به عنوان دیگر مزیت های این مهم بهمراه خواهد داشت.
وی در پایان با تاکید بر نقش ویژه دفاتر خدمات مسافرتی در تحقق رونق گردشگری و در پی آن رونق اقتصادی و اشتغالزایی، لزوم تدوین تورهای ایرانگردی و گیلانگردی و نیز تعریف بسته های سفر تخصصی را از زمینه های رونق گردشگری داخلی و بسترساز مناسب ورود بیشتر گردشگران خارجی برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1395011178