استفاده از فرصت پسا برجام براي توسعه صنايع دستي

مديركل تجاري سازي فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: فضاي پسابرجام فرصتي براي توسعه مراودات بين المللي در حوزه صنايع دستي و بازاريابي در عرصه جهاني براي اين محصولات است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، اسماعيل قادري فر درمراسم افتتاحيه دومين نمايشگاه بازاريابي سوغات زيارت در مشهد افزود: توسعه بازارهاي بين المللي براي محصولات و توليدات صنايع دستي هنرمندان ايران در كنار ساير سياست ها و برنامه ها امري مطلوب است.

وي با بيان اينكه صنايع دستي و حمايت از هنرمندان دراين بخش مي تواند به حل مشكل بيكاري و توسعه كسب و كار كمك كند اظهار كرد: هم اكنون پنج ميليون دانشجو در كشور در حال تحصيل هستند كه حدود سه ميليون نفر آنان دانشجويان حوزه علوم انساني و هنر مي باشند و در صورت عدم مديريت صحيح در آينده نزديك، كشور با سونامي خطر آفرين بيكاري روبرو مي شود.
وي گفت: براي توسعه اشتغال و كسب و كار در كشور حوزه هايي مانند صنايع دستي و گردشگري بازار بزرگ و بكري هستند كه بايد از آن استفاده كرد.
قادري فر افزود: ايجاد شركت هاي دانش بنيان و هسته هاي نوآورانه و حمايت از عرصه هاي مختلف علوم به ويژه علوم انساني و هنر از مسائلي است كه به طور جدي مورد پيگيري قرار دارد.
وي با بيان اينكه از تمام فعالان و نوآوران عرصه صنايع دستي كه طرح ها و ايده هاي فناورانه داشته باشند حمايت مي شود اظهار كرد: ايجاد نخستين مركز نوآوري ميراث فرهنگي و گردشگري در پي انعقاد تفاهم نامه با پژوهشكده ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گامي در اين راستاست.
وي گفت: طبق آمار اعلام شده در سال گذشته گردش مالي بازار سوغات در چهار خيابان منتهي به حرم مطهر رضوي در مشهد بيش از پنج هزار ميليارد ريال بوده كه شامل سوغات فاقد كيفيت مطلوب مي باشد.
وي اظهار كرد: ايجاد ستاد توسعه فناوري هاي نرم و هويت ساز، ايجاد كانون هاي هماهنگي دانش، صنعت و بازار از اقداماتي است كه با هدف حمايت از فعالان در اين بخش انجام مي شود.
وي گردشگران خارجي را سفيران و پيام آوراني دانست كه در توسعه مراودات در زمينه بازاريابي و بازارسازي در عرصه جهاني و منطقه اي تاثير بسزايي دارند.
وي توسعه تجارت الكترونيك را براي عرضه و معرفي صنايع دستي به علاقه مندان داخلي و خارجي راهكري نوين و موثر دانست.
دومين نمايشگاه سراسري بازاريابي سوغات زيارتي در مشهد با حضور بيش از 700 قلم كالاي صنايع دستي كد گذاري شده از 22 استان كشور مدت دو روز ادامه دارد.
Attachments area

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139502186