مدیران صدا و سیمای مرکز ساری و میراث فرهنگی استان مازندران، دور یک میز گردامدند تا پیرامون تعامل و ارتباط مطلوبتر صداوسیمای مرکزمازندران با میراث فرهنگی ,صنایع دستی و گردشگری با هم گفتگو و تبادل نظر کنند.

میز گفتگوی مدیرکل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی مازندران  با مدیرکل و معاونین صداو سیمای مرکز مازندران محل طرح موضوعاتی بود که در سال اقتصاد مقاومتی می تواند به پیشبرد و رونق صنعت گردشگری در مازندران کمک شایان توجهی کند.

دراین جلسه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران به نقش رسانه دررونق صنعت گردشگری و معرفی داشته های تاریخی ,فرهنگی و طبیعی استان اشاره کرد و گفت:معادلات صنعت گردشگری در عرصه رسانه رقم می خورد .امروز شاهدیم که کشورهای گردشگر پذیر دنیا در قالب فیلم, سریال ,مستند و محصولات متنوع فرهنگی توجه گردشگران را به خود جلب می کنند.
دلاوربزرگ نیا افزود:تعامل و همکاری مشترک رسانه ملی و اداره کل میراث فرهنگی می تواند منجر به تولید اثار رسانه ای جذاب وپرمحتوایی شود و دریچه نو و خلاقانه ای از داشته های غنی مازندران را به گردشگران معرفی کند.
وی افزود:دریا و جنگل تنها جاذبه استان نیست .رسانه نقش مهمی در معرفی وسوق دادن گردشگران به جاذبه های کمتر شناخته شده ایفا می کند.
مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران هم رونق صنعت گردشگری را یکی از مهمترین ابعاد تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود:رسانه ملی در استان این امادگی را دارد تا در قالب همکاری های مشترک حامی فعالان صنعت گردشگری و اطلاع رسانی به گردشگران باشد.
مقدسی افزود:هنوز ظرفیت ها و توانمندی های مازندران در میراث فرهنگی ,صنایع دستی و شاخه های متعدد گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی معرفی نشده است.
وی اظهار داشت:تفاهم نامه مشترک برای تولید اثار رسانه ای در طراز ملی و بین المللی هدفی است که باید بدان دست یابیم.
در ادامه این نشست معاونین صداوسیما و اداره کل میراث فرهنگی ,صنایع دستی و گردشگری به بیان دیدگاههای خود پیرامون الویت های اساسی همکاری های مشترک پرداختند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1395032912