به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، صادق پورمهدی در آئین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی، صنعت گردشگری، افزود: ما در حوزه برندینگ به اندازه کافی فعالیت نداشته ایم در حالی که گردشگری منطقه شمالغرب کشور ظرفیت های بسیاری برای مطرح شدن به عنوان این منطقه دارند.
وی ادامه داد: مردم تبریز و آذربایجان در کشور به خوش خوراکی معروف هستند و کوفته تبریز یکی از غذاهایی است می تواند به عنوان برند غذایی تبریز معرفی شود.
وی یادآور شد: جشنواره سفره ایرانی، صنعت گردشگری فرصت مغتنمی است تا غذاهای سنتی و فراموش شده که بخش بزرگی را از فرهنگ ما را به خود اختصاص داده اند معرفی شوند و پس از برگزاری این جشنواره در همه مناطق تعیین شده می توان این جشنواره به صورت بین المللی و برای شناساندن خوراک ایرانی به همه دنیا برگزار کرد.
وی با اشاره به اهمیت اقتصادی غذا در صنعت گردشگری یادآور شد: هر گردشگر در دنیا حدود 200 دلار در هر سفر برای خوراک هزینه می کند و با توجه به این گردش مالی که در بحث غذا در گردشگری وجود دارد باید توجه ویژه ای به این مقوله درآمدزا داشته باشیم.
انتهای پیام/
انتهای پیام/