به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، سید رضا زیارت نیا در گفتوگو با خبرنگار ما با اشاره به تعداد بالای زائری که همه ساله وارد مشهد میشوند، اظهار کرد: اگر بتوان اقداماتی انجام داد که میزان تولید سنگهای قیمتی را بالا برد میتوان در واقع بازاری برای یک کالای سرمایهای در مشهد ایجاد کرد.
وی ادامه داد: جایگزین کردن سنگهای قیمتی به جای سوغات مصرفی میتواند برای مردم سود بالایی داشته و علاوه بر این نمودی ماندگار از سفر به مشهد را با خود به شهرهایشان میبرند که میتواند بهگونهای در راستای بالا بردن سطح فرهنگ نیز کمک دهنده باشد.
رئیس خوشه جواهرات خراسان رضوی در ارتباط با زیرساختهایی که بهبود وضعیت سنگهای قیمتی دارند، خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت این صنعت و آشنا کردن مردم با آن باید تبلیغات زیادی انجام شود زیرا تعداد زیادی از گردشگرانی که به مشهد وارد میشوند شناختی در مورد انواع سنگها نداشته و به همین علت است که کسانی که در این حرفه مشغول به کار هستند بیشتر با خارج از کشور ارتباط دارند.
زیارت نیا با بیان اینکه کارگاههای کنونی که در حوزه سنگهای قیمتی فعالیت دارند بسیار کوچک بوده و باید برای توسعه آنها اقداماتی انجام داد، تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیتی که شهر گوهرسنگهای قیمتی برای مشهد ایجاد کرده برای بهبود وضعیت این صنعت استفاده کرد.
وی افزود: در نظر گرفتن آموزشهای مرتبط برای فعالان این حرفه و علاوه بر این انجام اقدامات برندسازی برای محصولات از اقداماتی است که میتواند در این حوزه بسیار کمک دهنده باشد.
رئیس خوشه جواهرات خراسان رضوی اقدامات انجام شده در حوزه برندسازی را نامناسب دانست و بیان کرد: در این حوزه هیچ برند به نامی در خراسان رضوی وجود ندارد در حالیکه ظرفیت این موضوع وجود داشته و باید به آن توجه ویژه داشت.
انتهای پیام/