به گزارش روابط عمومي اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوي سعید سرابی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: شهر مشهد پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی به منظور جذب گردشگر دارد از طرفی کسب عنوان شهر سنگ های قیمتی و زینتی می تواند یک فرصت فرهنگی را در مقابل فرصتهای اقتصادی به وجود بیاورد.
وی افزود: گردشگران به عنوان سفیران فرهنگی می توانند ، فرهنگ ایران را به خوبی به کشورهای خود معرفی کنند بنابراین معرفی خاصیت درمانی، مذهبی سنگ های زینتی و قیمتی به گردشگران و توریست ها می تواند به نوعی در معرفی مسائل دینی و اعتقادی اسلام تاثیر گذار باشد.
سرابی تصریح کرد: مردم بسیاری از سنگها به عنوان خواص دارویی استفاده می کنند و مرذم مسلمان نیز به عنوان اعتقاداتی که ریشه در تاریخ اسلام دارد از این نوع سنگها بهره مند میشوند اما موضوعی که در همه مشترک است بهره مندی از سنگ های زینتی و قیمتی است و ما باید در شهر مشهد از این موقعیت به خوبی استفاده کنیم.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شاید صادرات یکی از مهمترین مباحث این نامگذاری باشد اما در کنار ان اشنایی مردم سراسر دنیا با خاصیتهای سنگ های قیمتی و هنرهای مختلفی که در ر استای این سنگها ایجاد شده است بسیار مورد اهمیت است و باید میراث فرهنگی در بحث معفری این سنگ ها برنامه ریزی جدی داشته باشد.
وی افزود: گسترش خرید و فروش سنگ های قیمتی و صادرات ان علاوه برآورده های اقتصادی، به اشتغال کشور نیز میتواند در تمام عرصه ها کمک کندبه عنوان مثال سنگ های قیمتی علاوه بر اینکه کارگرانی را در معادن مشغول به کار می کند عده ای را نیز در حوزه هنر فعال میکند و عده ای دیگر را در بحث صادرات و چرخه اشتغال خوبی شکل خواهد گرفت.
انتهای پیام/