مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: تقويت زيرساخت هاي صنايع دستي گامی در جهت كارآفريني و تحقق اقتصاد مقاومتي است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، رضا علیزاده در حاشیه دومین روز از اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی به میزبانی گیلان گفت: احياي تعداد چشمگيري از رشته هاي صنايع دستي منسوخ، پرداخت تسهيلات مشاغل خانگي و ایجاد بازارچه های صنایع دستی از خدمات دولت تدبير و اميد براي رونق صنايع دستي استان بوده است.
افزود: رونق صنايع دستي به عنوان صنعتي كه مواد اوليه مورد نياز آن در كشور توليد مي شود ضرورتي براي كمك به توليد و خروج از اتكاي كشور به اقتصاد تك محصولي است.
وي تلاش براي ايجاد شغل پايدار با بهره گيري از مهارت هنرجويان در زمينه صنايع دستي را از اولويت هاي اين اداره کل ذكر كرد.
این مسئول ابراز كرد: با توجه به فراهم بودن زمينه توليد، خودكفايي و تحقق اقتصاد مقاومتي حمايت از توليدات صنايع دستي امری ضروري است.
علیزاده بازاريابي، ایجاد بازارچه های صنایع دستی و اعطاي تسهيلات بانكي و قرار دادن هنرمندان زير پوشش بيمه تامین اجتماعي را از برنامه هاي الویت دار این اداره کل براي حمايت از هنرمندان صنايع دستي در اين استان ذكركرد.
رضا علیزاده با اشاره به پتانسیل های گردشگری موجود در گیلان و تعدد رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی مردمان این دیار، عرضه مطلوب این محصولات را موجب آشنایی گردشگران با هنر و فرهنگ اصیل گیلان خواند و گفت: صنایع دستی گیلان در سالهای اخیر توانسته از مرزهای کشور خارج و در بازار بین المللی جانمایی شود.
علیزاده، برندسازی را از مباحث نوین در علم بازاریابی دانست و گفت:در زمینه عرضه و فروش صنایع دستی باید از قالب سنت ها خارج و همسو با روند جهانی نسبت به برندسازی تولیدات صنایع دستی اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه داشتن برند و نشان تجاری در حوزه صنایع دستی امری حایز اهمیت است،اضافه کرد: برندسازی محصولات صنایع دستی موجبات پویایی فعالان این حوزه را فراهم می آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر لزوم افزایش توجه به خلاقیت و نوآوری در خلق صنایع دستی افزود:هنرمندان صنایع دستی نقش مهمی در تمرکززدایی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرها ایفا میکنند و به جرات میتوان گفت که تبلور بارز اقتصاد مقاومتی هستند.
انتهای پیام/