رونق گردشگری آذربایجان شرقی در گرو تکریم مسافر

قائم‌مقام ستاد سفر اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی بر اهمیت تکریم مسافر و میهمان تاکید کرد و رونق صنعت گردشگری را در گرو ارائه خدمات مناسب و تکریم گردشگران و میهمانان دانست.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، محمد صادق‌پور مهدی معاون عمرانی استاندار و قائم‌مقام ستاد سفر اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، صبح امروز دوشنبه 2 اسفند، در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در محل استانداری گفت: «امسال در نوروز 96 باید میهمان‌نوازی خود را در عمل به میهمانان نشان دهیم. تمام دستگاه‌های ذی‌ربط با همدلی و همراهی به انجام وظایف محوله خود در عید بپردازند تا شاهد بازتاب شایسته این امر در سطح کشور باشیم.»

او گفت: «باید تمام نهادهایی که در خط مقدم استقبال از مسافران هستند با جدیت و همت وارد میدان شوند تا نوروز 96 تمرینی شایسته به‌منظور آمادگی هر چه بهتر برای رویداد تبریز 2018 باشد.»

پورمهدی همچنین به برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و عرضه محصولات کشاورزی برای ترویج فرهنگ و حمایت از تولیدکننده داخلی تأکید کرد.

معاون عمرانی استاندار در ادامه این جلسه گفت: «برگزاری تورهای استان‌گردی برنامه‌ریزی شده است تا موجب آشنایی بیشتر گردشگران با فرهنگ این خطه و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن شود.»

او بر اهمیت نظارت و بازرسی بر مبادی ورودی و پایانه‌های شهر تأکید کرد و افزود: «برخورد و نگاه اول چیزی است که در ذهن مسافر ماندگار می‌شود؛ پس باید به این امر اهمیت داده شود.»

او وظیفه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان را بسیار کلیدی ارزیابی کرد و گفت: «برای اطلاع‌رسانی و معرفی استان باید شاهد حرکتی هماهنگ و متمرکز در دستگاه‌های اجرایی باشیم و از فناوری‌های روز و رسانه‌های پرمخاطب استفاده کنیم.»

پورمهدی تأکید کرد: «دستگاه‌ها موظف‌اند لوگوی تبریز 2018 را در تمامی برنامه‌های استانی و ملی و حتی بین‌المللی و همچنین اقلام فرهنگی تولیدی خود به‌کار ببرند.»

او در ادامه بیان کرد: «اولویت اول در اسکان مسافر و گردشگر تأسیسات گردشگری مجوزدار از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان است.»

او در خاتمه گفت: «با توکل به خدا و همکاری تمامی اعضای ستاد، شاهد نوروزی متفاوت در عید 96 خواهیم بود.»

انتهای پیام/

کد خبر 139512027