بهگزارش میراث آریا بةنقل از روابطعمومی ستاد مرکزی خدمات سفر، مرتضی رحمانیموحد ظهر امروز پنجشنبه 26 اسفند از بخشهای مختلف فرودگاه مهرآباد از جمله بخش CIP، کانترهای فروش، اطلاعات مسافر، دستگاه سلفچکینگ و خدمات ترمینال شماره یک بازدید کرد. او در جریان این بازدید اظهار داشت: «زیرساختهای حملونقل جادهای، زمینی و هوایی یک بخش مهم و بسیار مؤثر در توسعه خدمات گردشگری و سفر است و با توجه به نگاهی که نسبت به تحقق سیاستهای توسعه و اهداف بلند کشور برای صنعت گردشگری داریم، وجود فرودگاههای استاندارد موضوعی بسیار حائز اهمیت است.»
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گفت: «در بسیاری از کشورها، نظامهای پذیرش مسافر، انتخاب صندلی و پروازها تا قبل از رسیدن مسافر به فرودگاه انجام میشود و وظیفه مسئول کانتر تنها تطبیق مدارک است که باید این خدمات در کشور اجرایی شود که البته با اقداماتی که در فرودگاه مهرآباد انجام شده این روند با سرعت بیشتری طی خواهد شد.»
رحمانیموحد با اشاره به اینکه هماکنون ترمینال شماره یک خدمات مناسبی را به قشرهای ویژه از جمله معلولان و سالمندان ارائه میدهد، عنوان کرد: «باید شرکتهای هواپیمایی اقدامات لازم را بهنوعی انجام دهند که مسافران پیش از رسیدن به فرودگاه صندلی خود را انتخاب کرده و دغدغه حضور در فرودگاه را نداشته باشند.»
او همچنین تاکید کرد: «برای توسعه گردشگری و رضایتمندی مسافران در سفرهای هوایی، باید سازمانها و ارگانهای مستقر در فرودگاهها در قالب وظایف تعریفشده و با رویکرد تقویت مدیریت یکپارچه و پاسخگو، فعالیت کنند.»
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه باید مدیریت یکپارچه در سراسر فرودگاههای کشور برقرار شود، گفت: «دستگاهها و ارگانهای مختلفی در فرودگاه انجام وظیفه میکنند که براساس شرح وظایفشان ممکن است تداخل و ناهماهنگیهایی با سایر دستگاهها پیدا کنند. درحقیقت با یکپارچهسازی مدیریت در فرودگاهها، میتوان هماهنگی بینسازمانی را افزایش و در نتیجه مدیریت گردشگری را تقویت و خدمات گسترده و متنوعتری را به مسافران داخلی و خارجی عرضه کرد.»
رحمانیموحد خاطرنشان کرد: «همچنین اگر فرودگاهها که دستگاههای مختلفی در آن خدمترسانی میکنند با مدیریت یکپارچه و واحد اداره شود، قطعاً شاهد ارتقای رضایتمندی گردشگران داخلی و خارجی خواهیم بود.»
علی رستمی مدیرکل فرودگاه بینالمللی مهرآباد نیز در حاشیه بازدید رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر از این فرودگاه اظهار داشت: «استقرار سامانه سلفچکینگ و ارائه خدمات سریع به معلولان، ناتوانان جسمی و سالمندان، افزایش تعداد راهنمایان مسافران و افزایش نظارت بر قیمت بلیتها، از جمله اقدامات فرودگاه مهرآباد در یک سال گذشته بوده است.»
وی افزود: «سال 95 یکی از سالهای پرکار در بخش تأمین زیرساختهای عمرانی و تجهیزاتی بود بهطوریکه بیش از 170 میلیارد تومان در بخشهای ارتقای ایمنی فرودگاه هزینه شد و در این ایام، اکثر این زیرساختها به بهرهبرداری رسید.»
مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه مهرآباد نیز خاطرنشان کرد: «در بخش نوسازی تاکسیها بیش از 1200 تاکسی در فرودگاه بینالمللی مهرآباد نوسازی شده است.»
انتهای پیام/