عرضه بیش از 60هزار خدمت امدادی و گردشگری به مسافران نوروزی

امدادخودروی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و سامانه جامع اطلاع‌رسانی گردشگری کشور، هم‌زمان با اجرای طرح نوروزی 1396، بیش از 60هزار خدمت امدادخودرویی و اطلاعاتی به گردشگران و مسافران نوروزی عرضه کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، در ایام نوروز امسال و طی اجرای طرح سفرهای نوروزی که 25 اسفند 95 تا 14 فروردین 96 ادامه داشت، امدادخودروی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی 22هزار و 234 سرویس امدادخودرویی به متقاضیان ارائه کرد.

آمارهای ثبت‌شده در سامانه مدیریت امدادخودروی کانون نشان می‌دهد که خدمات‌رسانی امدادی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، در مقایسه با مدت مشابه سال 1395، 8.5درصد افزایش داشته است.

در طرح نوروزی امسال، 712 خدمت امدادخودرویی رایگان در سراسر کشور به هم‌وطنان ارائه شد و متوسط زمان امدادرسانی امدادخودروی کانون در تعطیلات نوروزی امسال، با یک دقیقه کاهش، از 25 دقیقه به 24 دقیقه رسید.

به‌گفته رضا قاسمی‌نیا، مدیر امدادخودروی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، 1400 نیروی امدادی در قالب 22 شرکت، 66 دفتر نمایندگی، 88 پایگاه امداد جاده‌ای، 93 تعمیرگاه و 890 دستگاه خودروی امدادی سبک و سنگین، طی اجرای طرح نوروزی، بیشترین خدمات امدادی را در استان‌های گیلان، تهران، اردبیل، قزوین و خراسان‌رضوی به گردشگران و مسافران نوروزی عرضه کردند.

او یادآور شد: «با توجه به قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت‌های خودروساز داریم، 16 شرکت‌ در اجرای طرح نوروزی سال جاری مشارکت کردند.»

همچنین از نمایندگان امدادخودروی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در ستاد هماهنگی خدمات‌سفر و استان البرز به‌دلیل تلاش و مشارکت در اجرای هر چه بهتر طرح نوروزی 96 و خدمات عرضه‌شده در سال 95، قدردانی و تجلیل شد.

متقاضیان می‌توانند به‌منظور دریافت خدمات امدادی کانون، با شماره‌‌تلفن‌های 09629 و 6423 (021) تماس حاصل کنند.

پاسخ‌گویی سامانه جامع اطلاع‌رسانی گردشگری کشور به بیش از 41هزار تماس در نوروز 96

سامانه جامع اطلاع‌رسانی گردشگری کشور 09629 نیز، در ایام نوروز، حدود 41هزار تماس ازسوی گردشگران و مسافران نوروزی را ثبت کرد.

محمد رنگرز، سرپرست سامانه جامع اطلاع‌رسانی گردشگری کشور، با بیان این مطلب گفت: «سامانه 09629 در ایام نوروز 96 برای هم‌افزایی با برنامه‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر، به‌صورت شبانه‌روزی، به رفع نیازهای اطلاعاتی گردشگران و مسافران پرداخت.»

او افزود: «در زمان اجرای طرح نوروزی 96، به 41هزار و 377 تماس در حوزه‌های مختلف گردشگری ازجمله اطلاعات راه‌ها، وضعیت آب‌وهوا، جاذبه‌های گردشگری، دفاتر خدمات‌مسافرتی، امدادخودرو و اماکن پذیرایی پاسخ داده شد.»

به‌گفته رنگرز، براساس اطلاعات ثبت‌شده، در بازه زمانی 25 اسفند 95 تا 14 فروردین 96، بیشترین تماس‌های گرفته‌شده با سامانه 09629 به استان‌های تهران و مازندران و کمترین‌ها نیز به ایلام و کهگیلویه‌وبویراحمد اختصاص داشت.

او افزود: «در این مدت، بیشترین درخواست اطلاعات در حوزه آگاهی از وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور بود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396011913