از ظرفیت بازار سوغات باید بیشترین بهره را برد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی روز گذشته تصریح کرد: «بهره‌گیری بیشینه از ظرفیت بازار سوغات زیارت، به‌منظور توسعه استان و همچنین سامان‌دهی این بازار، مهم‌ترین اهداف کارگروه تخصصی اقتصاد زیارت خواهد بود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، مهدی مروج‌الشریعه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی و رئیس کارگروه تخصصی اقتصاد زیارت، عصر دیروز چهارشنبه 23 فروردین 96، در نخستین جلسه این کارگروه در محل استانداری، با اشاره به رسالت تشکیل این کمیسیون گفت: «در حوزه سوغات زیارت، با توجه به ظرفیت ویژه شهر مشهد به‌لحاظ گستردگی دامنه سوغات‌ها، نباید تعاریف و مصادیق را به یک یا چند کالای خاص محدود کنیم.»

حسین زارع‌صفت، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی و دبیر کارگروه اقتصاد زیارت، نیز در این جلسه، با اشاره به روند طرح‌های پیشنهادی به کارگروه تخصصی اقتصاد زیارت، بر لزوم تمرکز بر بررسی طرح‌ها در دبیرخانه سوغات زیارت به‌منظور جلوگیری از پراکندگی و موازی‌کاری تأکید کرد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی اظهار کرد: «هر گونه فعالیت و طرحی در حوزه سوغات زیارت ابتدا باید به دبیرخانه سوغات زیارت در استان پیشنهاد و سپس در کارگروه تخصصی اقتصاد زیارت بررسی و تصویب شود.»

زارع‌صفت، با اشاره به اجرای صحیح هر طرحی که در حوزه بازار سوغات مشهد تصویب می‌شود، افزود: «در طرح‌های مذکور، باید حفظ اصالت و کیفیت و قیمت، و درنظر گرفتن تولید و عرضه و بازار محور فعالیت‌ها قرار گیرد.»

در نخستین کارگروه اقتصاد زیارت، سه طرح ازسوی بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه سوغات زیارت به‌تصویب رسید که امید می‌رود، علاوه‌بر ایجاد اشتغال پایدار، در زمینه ایجاد الگوهای جدید در حوزه اقتصاد زیارت نیز منشأ نوآوری باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1396012412