بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خوزستان، محمدعلی خلیلی معاون گردشگری این استان امروز سهشنبه 12 اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: «50 درصد این دفاتر در شهرستان اهواز قرار دارند.»
خلیلی با اشاره به صدور دو مجوز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند ب از ابتدای سال 96 تا کنون بیان کرد: «تشکیل کمیسیون فنی نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سال 95 منجر به صدور مجوز سه دفتر، تعلیق مجوز 8 دفتر و ابطال مجوز 5 دفتر شد.»
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه نظارتها سالانه به صورت مستمر در حال انجام است، اضافه کرد: «بیشترین تخلفاتی که در برخی دفاتر صورت میگیرد شامل عدم انعقاد قرارداد گشتهای داخلی و خارجی با مسافران و ارائه ندادن مشاوره مناسب توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری است بنابراین مسافران برای کسب اطمینان از وضعیت فعالیت این دفاتر میتوانند به سایت ادارهکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان مراجعه کنند.»
او توسعه گردشگری شهری، ارزآوری، ایجاد و رونق اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و افزایش خدمات رفاهی به شهروندان را از جمله مزایای تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برشمرد و تاکید کرد: «برنامه داریم در سال جاری با اجرای برنامههای تشویقی و حمایتی، توزیع و پوشش مناسبی از این دفاتر را در سطح استان شاهد باشیم.»
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خوزستان با تاکید بر افزایش آموزش در حوزههای گردشگری در سال جاری خاطرنشان کرد: «کمبود مدیر فنی دفاتر دارای مجوز بند ب با سابقه فعالیت مرتبط، فعال نبودن گشتهای خوزستانگردی و فعال نبودن در حوزه گشتهای ورودی از جمله نقاط ضعف دفاتر مسافرتی هستند که باید با بالابردن سطح آموزش و آگاهی، از این طریق به توسعهی گردشگری و رونق اقتصاد گردشگری دست یابیم.»
انتهای پیام/