بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کرمان، محمود وفایی مدیرکل میراثفرهنگی این استان، امروز یکشنبه 17 اردیبهشت 96، با بیان اینکه عرضه راهبردها و راهکارها برای توسعه و رونق گرفتن صنعت گردشگری همواره در برنامههای تبلیغاتی نامزدهای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بهعنوان حلقه گمشده بوده است، افزود: «مردم باید افرادی را برای شوراهای اسلامی انتخاب کنند که در برنامههای خود نیمنگاهی به صنعت گردشگری دارند.»
او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال 1396 را بهعنوان سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» نامگذاری کرده است اظهار کرد: «بدون شک صنعت گردشگری میتواند در زمینه ایجاد اشتغال سهم بهسزایی در شهرها و روستاها داشته باشد.»
وفایی، با بیان اینکه شهرداریها و شوراها میتوانند با ایجاد زیرساختهای لازم زمینه را برای جذب گردشگر فراهم کنند، بیان کرد: «ورود یک گردشگر به مقاصد گردشگری زمینه را برای ایجاد 10 شغل پایدار ایجاد میکند و توسعه صنعت گردشگری رونق پایدار آن مقصد گردشگری را بهدنبال دارد.»
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کرمان، با تأکید بر اینکه در استان کرمان چندهزار اثر شناختهشده و 700 بنای تاریخی ثبتملی و 7 اثر ثبتجهانی وجود دارد، تصریح کرد: «کاندیداهای شورای اسلامی شهرها و روستاها باید با عرضه برنامههای خود، بگویند چه راهکارهایی برای حضور گردشگران و رونق صنعت گردشگری در حوزههای انتخابیهشان دارند.»
وفایی، با بیان اینکه متأسفانه نامزدهای انتخاباتی در بروشورهای انتخاباتی خود از هر موضوعی سخنی بهمیان میآورند اما برای گردشگری برنامهای ندارند، خاطرنشان کرد: «از مردم انتظار میرود با مطالعه برنامههای کاندیداهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهرها و روستاها افرادی را بر کرسی این شوراها بنشانند که دارای برنامهای جامع و کامل برای توسعه گردشگری باشند.»
انتهای پیام/