بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی دانشگاه علمیکاربردی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، این کارگاه با همکاری دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمیکاربردی و مؤسسه آموزش عالی علمیکاربردی سازمان میراثفرهنگی و با حضور شهرود امیرانتخابی رئیس مؤسسه علمیکاربردی سازمان میراثفرهنگی، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمیکاربردی و تعدادی از مدرسان بهمنظور ارتقای علمیعملی، شناسایی و تدوین رشتههای جدید موردمأموریت سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، در مؤسسه آموزش عالی علمیکاربردی سازمان آغاز شد.
امیرانتخابی در این کارگاه، ضمن خیرمقدمگویی به استادان و شرکتکنندگان، گفت: «ظرفیتهای بسیار ارزشمندی در حوزه میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در کشور وجود دارد که نیازمند تربیت نیروی متخصص در گرایشها و تخصصهای ویژه است؛ به همین منظو،ر در ابتدای تأسیس مؤسسه آموزش عالی کلیات 50 سرفصل جدید بهتصویب دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه رسید اما روند نهایی شدن آنها با کندی مواجه شد.»
رئیس مؤسسه علمیکاربردی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری افزود: «بنا به ضرورتهایی که در آموزشهای مرتبط با مأموریتهای سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری وجود دارد برای تسریع و نهایی شدن این سرفصلها از دفتر برنامهریزی درسی تقاضا شد با برگزاری کارگاه آموزشی برای مدرسانی که زحمت نوشتن سرفصلها را میکشند این روند تسریع یابد.»
جمالزاده، سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمیکاربردی کشور، نیز در ادامه این کارگاه آموزشی، ضمن تأکید بر تبیین نظام آموزش مهارت و فناوری و اصول برنامهریزی درسی، به بررسی مراحل و روند تدوین و بازنگری برنامههای درسی دورههای رسمی و غیررسمی حوزه میراثفرهنگی متناسب با آموزشهای علمیکاربردی پرداخت.
انتهای پیام/