ابلاغیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر به ستادهای اجرایی استان‌ها

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر در اطلاعیه‌ای به ستادهای اجرایی خدمات‌سفر استان‌ها، برنامه‌ریزی برای عرضه خدمات مناسب ایمنی، امنیتی، انتظامی، ترافیکی، حمل‌ونقل و امدادونجات و خدمات بهداشتی و درمانی و اسکان را ابلاغ کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در متن این اطلاعیه آمده است:

«با عنایت به اینکه به‌مناسبت برگزاری مراسم بزرگداشت بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) اغلب هم‌وطنان عزیز طی روزهای آتی تا نیمه هفته آینده یا به‌سمت تهران برای حضور در حرم مطهر حرکت خواهند کرد یا برای حضور در مراسم گرامیداشت 15 خرداد به زادگاه خود سفر می‌کنند، در این بازه زمانی شاهد به‌وجود آمدن حجم پُرترافیک ترددها در محورهای مواصلاتی و حضور مسافران، زائران و گردشگران در سطح شهرها و جاده‌های کشور هستیم.

لذا با توجه به مراتب مذکور و نظر به ضرورت عرضه خدمات مناسب به هم‌وطنان عزیز مسافر، مقتضی است در برنامه‌ریزی برای فعال بودن ستادهای استانی و مدیریت سفر این ایام موارد ذیل موردتوجه قرار گرفته و به آن‌ها اقدام و نتیجه را به دبیرخانه ستاد مرکزی منعکس کنند:

1. پیگیری فعال بودن واحدهای استانی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر در سطح استان با محوریت فرمانداری‌ها برای سامان‌دهی و عرضه خدمات در تعطیلات مذکور؛

2.همکاری و مشارکت فعال در برنامه‌های گرامیداشت مراسم ارتحال امام(ره) و 15 خرداد؛

3. انجام تبلیغات محیطی به‌منظور معرفی امکانات، رویدادهای فرهنگی و معرفی برنامه‌های بزرگداشت مراسم ارتحال؛

4. برنامه‌ریزی برای عرضه خدمات مناسب ایمنی، امنیتی، انتظامی، ترافیکی، حمل‌ونقل و امدادونجات و خدمات بهداشتی و درمانی و اسکان و اقامت در معابر شهرهای استان، به‌ویژه در محیط‌های طبیعی و تفرجگاه‌ها با مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد؛

5. هماهنگی با سازمان متولی به‌منظور آماده‌سازی زیارتگاه‌ها، بقاع و اماکن متبرکه به‌خصوص در شهرها و روستاهای زیارتی؛

6. آماده‌سازی محوطه‌های تاریخی و گردشگری، موزه‌ها و سایر اماکن موردتوجه مسافران و گردشگران؛

7. برنامه‌ریزی به‌منظور برگزاری مراسم آیینی و همچنین نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های عرضه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی؛

8. توزیع اقلام تبلیغاتی به‌منظور اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران، زائران و گردشگران؛

9. تشکیل کمیته مشترک نظارت با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات‌سفر استان برای نظارت بر فعالیت مراکز خدماتی، رفاهی و مراکز پذیرایی بین‌راهی و نظارت بر نحوه عرضه ارزاق عمومی و نظارت بر کار واحدهای خدمات‌رسان؛

10. راه‌اندازی و فعال‌سازی سامانه‌های رسیدگی به شکایات اعم از 09629 یا سایر روش‌ها برای دریافت و پیگیری شکایات؛

11. پیش‌بینی و اتخاذ تدابیر مناسب برای هدایت، خدمات‌رسانی و اسکان مسافران در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه احتمالی.»

انتهای پیام/

کد خبر 139603122