بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابط عمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل میراثفرهنگی این استان، در این نشست اظهار کرد: «بدون همراهی، همدلی و مشارکت بخش خصوصی، بهعنوان بازیگران اصلی حوزه گردشگری، کاری از پیش نمیرود.»
او ادامه داد: «بخش خصوصی در حوزه تصمیمسازی، تصمیمگیری و حتی اجرا میتواند به ما کمک کند تا بتوانیم طرحهای مختلف گردشگری را پیش ببریم.»
بالایی تصریح کرد: «در صحنه اجرا باید از توان بخش خصوصی و کسانی که منافع آنها به موضوع گردشگری وابسته است استفاده کرد تا کارها با جدیت بیشتری پیش برود.»
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کرمانشاه حوزه تبلیغات گردشگری را یکی از مباحث محوری رونق گرفتن گردشگری عنوان کرد و از نمایندگان دفاتر خدماتمسافرتی استان خواست تا راهکارها و پیشنهادهای خود را در این خصوص برای عملیاتی کردن در برنامه تبلیغات گردشگری استان ارائه کنند.
علیرضا مرادیبیستونی، معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کرمانشاه، نیز در این جلسه، با تأکید بر اهمیت جایگاه تبلیغات در جذب و معرفی گردشگران، اظهار کرد: «در کنار تبلیغات، توجه به آموزش نیروی انسانی باید با جدیت بیشتری دنبال شود.»
او افزود: «در مرحله بعد، دفاتر باید برنامه و پکیجهای متعددی برای عرضه به تورهای مختلف آماده کرده باشند تا بتوان ضریب ماندگاری گردشگران در استان را افزایش داد.»
مرادیبیستونی خاطرنشان کرد: «با فراهم شدن این شرایط و تأمین زیرساختهای لازم باید با یک طوفان تبلیغاتی زمینه را برای جذب گردشگران فراهم کرد.»
نمایندگان دفاتر خدماتمسافرتی استان استفاده از شیوههای نوین تبلیغاتی بهویژه در فضای مجازی، راهاندازی کمپینهای مردمی، برگزاری جشنوارههای متعدد فصلی، نصب تابلوهای تبلیغاتی در پایانههای بزرگ مسافربری کشور، ایجاد المانهایی در ورودی شهرها، فضاسازی محوطهها، استفاده از ظرفیت صداوسیما و تولید سریالها و فیلمهای سینمایی با موضوع کرمانشاه، برگزاری سمینارهای بینالمللی، فراهم کردن زیرساختها و... را ازجمله پیشنهادهای خود برای رونقبخشی به صنعت گردشگری استان اعلام کردند.
انتهای پیام/